Jump to content

Project PK50 XL Elestart

Mivar

Recommended Posts

Hoi. Dat zijn schroefdraadbussen. Soortgelijk.  Helicoil met loctite vastzetten en nadien met een gewone tap vastzetten. Ik denk inderdaad dat de aflaatbout M7 is.  Moet je eens even checken.  En ook de spoed.  Wat Nero geeft is een schroefdraadbus, dat is geen spiraal, maar uit 1 materiaal.  Ik werk bij crossmotoren veel met helicoil, met loctite bevestigen even boutje erin.  Nadien tap ik met de correcte tap er even door (afmeting bout) en dan is overtollige loctite weg.als je dat correct aanbrengt, geen miserie mee,al hoor je soms wel verhalen.  Schroefdraadbus zoals Nero aangaf is soms licht taps en komt misschien iets vaster te zitten,maar heb je meestal meer materiaal voor nodig.  Iets dikker dan helicoil.

• Like 1
  • 2 weeks later...

Projectje is binnen! Intussen nog wat laatste dingen aaan t afvinken voor de PK50. Afgelopen weekend geprobeerd om de krasjes uit de kilometer teller te halen. Na wat schuur en polijstwerk lijken de krasjes eerder aan de binnenkant te zitten. Kun je de teller openmaken zonder de waterdichtheid aan te tasten? Ik zou graag bij de binnenkant van t scherm willen komen. Heb de twee schroefjes eruit gevijsd, maar er kwam niks los. Iemand een suggestie/MO?IMG_20220917_153819.thumb.jpg.da639865bad4c728cfbdff41be723fa4.jpgIMG_20220917_153751.thumb.jpg.a7181067ddd49787c6ada5226252fafb.jpgIMG_20220917_153717.thumb.jpg.dcad03edc6bb49136e887d072c13b488.jpg