Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project PK50 XL Elestart


Mivar

Aanbevolen berichten

Hoi. Dat zijn schroefdraadbussen. Soortgelijk.  Helicoil met loctite vastzetten en nadien met een gewone tap vastzetten. Ik denk inderdaad dat de aflaatbout M7 is.  Moet je eens even checken.  En ook de spoed.  Wat Nero geeft is een schroefdraadbus, dat is geen spiraal, maar uit 1 materiaal.  Ik werk bij crossmotoren veel met helicoil, met loctite bevestigen even boutje erin.  Nadien tap ik met de correcte tap er even door (afmeting bout) en dan is overtollige loctite weg.als je dat correct aanbrengt, geen miserie mee,al hoor je soms wel verhalen.  Schroefdraadbus zoals Nero aangaf is soms licht taps en komt misschien iets vaster te zitten,maar heb je meestal meer materiaal voor nodig.  Iets dikker dan helicoil.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Projectje is binnen! Intussen nog wat laatste dingen aaan t afvinken voor de PK50. Afgelopen weekend geprobeerd om de krasjes uit de kilometer teller te halen. Na wat schuur en polijstwerk lijken de krasjes eerder aan de binnenkant te zitten. Kun je de teller openmaken zonder de waterdichtheid aan te tasten? Ik zou graag bij de binnenkant van t scherm willen komen. Heb de twee schroefjes eruit gevijsd, maar er kwam niks los. Iemand een suggestie/MO?IMG_20220917_153819.thumb.jpg.da639865bad4c728cfbdff41be723fa4.jpgIMG_20220917_153751.thumb.jpg.a7181067ddd49787c6ada5226252fafb.jpgIMG_20220917_153717.thumb.jpg.dcad03edc6bb49136e887d072c13b488.jpg

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Op 2/9/2021 om 15:20, Mivar zei:

Ik peins met enige bescheidenheid dat ik misschien wel 't beste elektrische schema ooit voor de PK 50 XL Elestart met claxon heb gemaakt (ahum ahum), van het totaalschema tot de 'onafhankelijke' onderdelen (stator, spanningsverdeler, etc..) ...
Beetje zottenwerk maar was het waard : nu snap ik alles!
(Ik heb het in Illustrator gemaakt, dus vectorieel voor de nerds onder ons. Mocht dit bestand je interesseren stuur me dan n appje!)1187690764_Electrischschema_PK-XL_Elestart_Claxon-TOTAAL.thumb.jpg.451b06fe8e359175f534a2bf548c09d1.jpgElectrisch schema_PK-XL_Elestart_Claxon-ALL.pdf

Veel plezier ermee! ;)

Fijn dat ziet er goed uit, daar ik technisch qua schema's niet zo goed ben vraag ik me af wat de rode stippen zijn?

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Ik ben t beu om bijna stil te vallen op de Brusselse heuveltjes en een hoop getoeter over me heen te krijgen, dus ga ik de XL elestart upgraden naar een 75 cilinder. In zat zelf te denken aan een Pollini, maar betere suggesties zijn welkom!

Ik heb ook gehoord dat het volstaat om enkel de sproeiers aan te passen, zonder nieuwe carb of uitlaat. Wie kan me zeggen wat de ideale setup is? Moet ik enkel de hoofdsproeier vervangen of ook de nevensproeier etc ?

Link naar reactie
33 minuten geleden, nero zei:

Steek dan direct een 130cc met aangepaste uitlaat en 19/19 carbu, dan kunt ge de auto's al toeterend voorbij steken. :)

Groetjes, nero. 

 

Thx Nero, maar ik wordt liever niet opgepakt 🤣

Nee, 70/75cc is prima voor mij. Voor t snelle werk pak ik de 125 wel!

Link naar reactie
  • 3 weken later...

19.19 is overkill voor een niet-gepoorte 75cc. 
 

Een 16.16, een groter primair tandwiel, Polini 75, Polini banaan en een Flytech en je knalt tegen 80 km/u de heuvels op. 🤘🏻🙂

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

BGM bigbox voor PK50? Yop heulemaal prima. Flytech of VMC ontstekingen zijn m.i. stukken eenvoudiger te monteren. Vape is overigens geen SIP-merk maar een rebranding van een Tjechische producent (let Google be your friend 😉).

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...