Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vraag tussenplaat koppeling


f4_1400

Aanbevolen berichten

Hoi, ik was mijn koppeling opnieuw in elkaar aan het zetten en het viel mij daarbij op dat er op de tussenplaten (zonder kurk) 1 tandje ontbreekt op de vertanding. Iemand enig idee wat daar achter zit, dus of het uitmaakt hoe dat ontbrekende tandje uitlijnt? Ik heb ze nu maar uitgelijnd met de oliegaatjes die de smering van de bronzen bus voor hun rekening nemen, eentje links en eentje rechts om eventuele onbalans te voorkomen, maar snap dus niet precies waar dit voor dient.

 

Ghj5JR6.jpg

Link naar reactie

In exploded views van de koppeling kom ik niks tegen over dat missende tandje, en scooterhelp.com biedt ook geen uitsluitsel. Nou gaat het daar om een moderner type koppeling en worden daar wel 2 gaatje uitgelijnd, maar het waarom blijft onbesproken: http://www.scooterhelp.com/tips/engine/clutch.rebuild.lf.vespa.html

Link naar reactie

Ik heb volgens mij een keer een koppeling gehad waar ook twee tandjes aan elkaar zaten en hij dus hiermee op maar 1 manier geplaatst kan worden. 
 

Ik heb vorige week nieuwe platen geplaatst en daar zat deze uitsparing niet meer in de tussenplaten. 
 

 

Link naar reactie

Niemand die het weet?

Welk(e) sleutelboek(en) zouden jullie trouwens aanbevelen voor de Vespa? Uit de autowereld weet ik dat de kwaliteit erg varieert (in de welbekende Vraagbaak boeken staat vaak weinig nieuws voor iemand die een beetje onderlegd is in sleutelen - dus daar heb je niet superveel aan).

Link naar reactie

Scooterhelp kende ik al (wordt al tijden niet meer bijgewerkt, toch?), Scootercenter is nieuw voor mij. Via de exploded view vd Sprint kom ik inderdaad terecht op zo'n tussenplaat met missend tandje, zoals op mijn foto, maar uitsluitsel over waarom dat tandje mist ontbreekt (ook in de tekst bij het onderdeel zelf; https://www.scooter-center.com/en/clutch-steel-disc-piaggio-vespa-type-6-springs-px80-px125-px150-7672426?number=7672426)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...