Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Carburateur afstellen Vespa SS180


VespaSS180

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik ben nieuw hier! 

Ik heb een Vespa SS180 met originele motor. Nu kreeg ik alleen geen benzine in de vlotterbak/carburateur. Dit is inmiddels opgelost echter ben ik benieuwd of iemand weet hoe ik de carburateur afstel.. Gewoon op gevoel en luisteren naar de motor of is daar een handboekje voor? 

 

Hoor het graag!

 

Groetjes Job

Link naar reactie

1) om te beginnen de stationair schroef(grote schroef boven op die door je luchtfilter en de deksel heengaat) helemaal indraaien en dan 2,5 slag uitdraaien. Wanneer de scooter warm is gelopen kun je hier mee het stationair draaien verder afstellen naar wens.

2) de schroef de die luchttoevoer regelt ( zit achteraan je carburateur en steekt door de behuizing naar buiten toe. Deze draai je bij een originele Dellorto 1,5 slag uit en bij een spaco ( deze heeft een schroef met fijn schroefdraad) draai je hem ongeveer 2,5 slagen uit.  Dit controleer je door te kijken naar hoe hij rijdt en de kleur van de bougie te controleren.

Link naar reactie

Kleine correcties: 

- een spaco- carburator past niet standaard op een SS180. 

- bij de SS 180- carbu's steekt de relantievijs opzij van de luchtfilter schuin naar boven, vertrekkende van de gasschuif. 

Draai de luchtmengschroef (achteraan de carbu volledig in en dan 1.5 toeren uit. 

De relantivijs kan je dan bijschroeven als de motor warm is. 

Controleer ook of de cilinder niet overmaats geboord is en of dat de sproeiers kloppen (hoofdsproeier standaard 120). 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...