Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Geen "oud ijzer" doch Single Malt Whisky met een Paperino op.


Vloebi

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik was een tijdje terug getriggerd door Peelke die wel een zadel wilde wisselen voor een goeie Single Malt Whisky.

Vermits ik liefhebber, verzamelaar en beperkt verkoper van whisky's van bevriende onafhankelijke bottelaars ben moest ik er aan denken dat ik vermoedelijk niet de enige whiskyliefhebber ben die ook van oldtimers en scooters zot is.

Ik steun een botteling projectje van enkele vrienden van mij door hun whisky reeks "Mobsters on Mopeds" mee te verkopen. Bij deze mijn poging om hier dus even reclame te maken. Indien niet gepast laat het dan maar even weten en dan gooi ik het er terug af.

Hieronder een foto van het reeksje tot op heden:

155049b2-d8a2-4c48-b087-13c2ccd8e01f.thumb.JPG.c47d7cf1e3c8051c289281df2b7063c3.JPG

En inderdaad de recentste release uit de reeks is eindelijk een Vespa, jullie allen welgekend. A Speyside distillery whisky van 1996 en van de 52 flesjes zijn er nog 4 beschikbaar aan 135 euro per stuk. De naam van de distillery van deze 23Y oude whisky mag niet worden vrijgegeven omdat de distillery op die manier hun naam nooit misbruikt wil zien. Kwaliteitscontrole noemen ze dat dan... Indien iemand interesse heeft stuur me maar een PM.

ae9f41b8-6965-401c-bc93-9ba50cdb7f5c.thumb.JPG.749301723038acac289d1a5e74bd5890.JPG

 

Voor de eerste whiskyliefhebber die alle merken en types tweewielers van de volledige reeks uit de bovenste foto correct kan opsommen liggen er hier 3 whiskysamples uit de reeks klaar die ik met plezier kom afgeven in België als ik ook de lokale huisscooter(s) eens mag bezichtigen.🙃

En ja, er komt zeker nog een release met mijne GS op met hopelijk een geweldig goeie Bunnahabhain of Glenlossie er in, ook nog een release met een Lambretta TV 175 series 2, enz. Ons lijstje met tweewielers is nog lang, we moeten alleen goede whisky's vinden!  

 

Whisky heeft voor mij al vele ontdekkingen mogelijk gemaakt en goeie conversaties gestart, ik ben eens benieuwd of dat hier op het Vespaforum ook tot iets gaat leiden...

Sláinte!

Groeten Vloebi.

aangepast door Vloebi
  • Like 2
Link naar reactie

Goed hier mijn gokje en hopelijk een goede gok 

van links naar rechts 

Terrot

Flandria Kingline

Maico Mobil

Piatti D'Iteren

DKW Kavalier Spoetnik 

Komar Sport ( dit is volgens mij de moeilijkste je zit hem niet helemaal op de foto ) 

 

grtz sidvespa

 

Ps nr 6 is natuurlijk de 

Paparino of MP5  van Piaggio 

grtz sidvespa

Link naar reactie

Hoi Sidvespa,

6 op al 7 juist, enkel idd de 6de is de moeilijkste. Deze heeft naar mijn mening iets vrouwelijkere vormen tegenover de Komar Sport.

Bij deze een betere foto:

IMG_4957.thumb.jpg.ca70f6782f3e1d8e74741d46f9572cee.jpg

 

Duidelijker?

Link naar reactie
11 uur geleden, Vloebi zei:

Hoi Sidvespa,

6 op al 7 juist, enkel idd de 6de is de moeilijkste. Deze heeft naar mijn mening iets vrouwelijkere vormen tegenover de Komar Sport.

Bij deze een betere foto:

IMG_4957.thumb.jpg.ca70f6782f3e1d8e74741d46f9572cee.jpg

 

Duidelijker?

Mmm dat is inderdaad niet al te makkelijk de andere was bijna uit het geheugen , 1 moeten opzoeken de laatste is een opzoekwerk je 

maar we zoeken verder 

grtz sidvespa

Link naar reactie
1 uur terug, nero zei:

Ik gok op moto Morini.  :)

Groetjes, nero. 

Nero die die ik bekeken heb hebben bijna allemaal een liggend blok , deze heeft een hangend blok 

het is ook niet het model dat fredrik111 aangeeft dat ik vergeleken heb maar deze op de foto , bekijk vooral de voorvering , enkel de uitlaat zit bij deze dan weer aan de verkeerde kant 😒

IMG_1917.PNG

Link naar reactie
28 minuten geleden, sidvespa zei:

het is ook niet het model dat fredrik111 aangeeft...

Ik heb me, geheel ongehinderd door enige kennis ter zake, maar gewoon betrouwd op een Facebook post van bovenstaande topicstarter... 😋

Link naar reactie

Okay, ik kan melden dat het inderdaad de Parilla Parillino is en dat Sidvespa dus de eerste was met alle correcte modellen. Er gaat dus een Mobster sampleset richting Antwerpen en ik hoop alvast de V32 te kunnen aanschouwen. @Sidvespa: ik stuur je nog een PM om de overhandiging af te spreken.

En da van dienen uitlaat links / rechts zullen we maar op dichterlijke tekenvrijheid steken zeker.

 

Als Frederik9111 ook wil afkomen en ene wil proeven breng ik nog wel wat andere flessen mee, ik heb nog wel iet staan....😇

De FB pagina is trouwens van mijne maat, ni van mij. Ben zo geen FB held.

 

  • Like 1
Link naar reactie
3 minuten geleden, Vloebi zei:

Als Frederik9111 ook wil afkomen en ene wil proeven breng ik nog wel wat andere flessen mee, ik heb nog wel iet staan...😇

Ewel, Post-Corona altijd bereid een forum-proefavond te hosten, mét inbegrip van een geleide wandeling in mijn Vespakot! :lol: 

Link naar reactie

Ik wil een Vespaforum whisky proefavond met veel plezier mee organiseren ten gepaste tijden, locatie is blijkbaar al gevonden, wandelschoenen zal ik zeker niet vergeten en overnachtingsplaats in de buurt zal ook wel te vinden zijn denk ik...

Link naar reactie

De V32 kan je inderdaad bewonderen als ook de rest van mijn kleine verzameling als je langs komt , ik zal morgen een sms berichtje sturen om verder af te spreken 😇

 

wat de whisky betreft lust ik wel graag eens een glaasje en heb ik meestal wel een paar flessen staan van de meer door de weekse flessen  . Het  budget naar flessen kopen hou ik meestal beperkt omdat de andere hobby ( lees de Vespa dus ) met het grootste budget gaat lopen 🤐

Grtz sidvespa

  • Like 1
Link naar reactie

ok!

Qua budget en whisky's kan je inderdaad ver gaan, zeker als de trend die "de markt" (enkele pipo's in Schotland en andere belanghebbenden) wil pushen zich zou doorzetten waarbij men eigenlijk per jaar leeftijd £10 wil vragen. Dus een 10jarige whisky zou volgens hen £100 moeten kosten maw momenteel 112 euro! De Mobster hierboven zou zogezegd dan £230 moeten kosten zijnde 257 euro.

Vandaar dat ik liever de minder commerciële whisky paden bewandel en liever iets van een kleinere onafhankelijke bottelaar koop die nog zijn eigen goesting kan doen en wel kwaliteit moet leveren of hij bestaat overmorgen niet meer. Die kleine onafhankelijke werken ook meer volgens het principe van liefhebbers voor liefhebbers.

 

Ik zal mij ne keer ne Glencairn gaan zoeken se om iets in te doen!

Link naar reactie
28 minuten geleden, Frissenappel zei:

Ik ben daar!

‘t Is Zelfs van moeten. Iemand moet de parking en den afwas doen! 🥳

Link naar reactie
51 minuten geleden, Frissenappel zei:

Alez hup, 2 envelopkes van bfov in de poubelle😜

Ik bied nederig mijn oprechte excuses aan, oh-gij-weledelgeborene! 😚

  • Haha 1
Link naar reactie

Ik kan bevestigen dat deze brave man goei whisky’s heeft 👍 , dus ‘t is de moeite om is uit te proberen,…

maar met mate hé jongens , want zijn gerief durft u al is onverwacht tegen de kop kloppen 😉

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie

Moeilijk , hangt wat van de moment af … de Glen als het wat zachter en subtieler mag , de Ballachin als ik mij knock-out wil meppen na een zware frituur-avond zoals vandaag

😂😂

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...