Ga naar inhoud
Vespaforum.be

onderzoek naar welke Vespa ik heb (gl 150 Misa /125 ) uit 1957 /1962


roellie1606

Aanbevolen berichten

Je zou zeggen dat de RDW een VGL heeft gevonden in het systeem uit 1957, maar dan klopt die 125cc nog niet. Maar 1957 dan was het idd een wideframe met een luikje onder het zadel. 
 

probleem is dat ze bij de RDW geen kennis hebben van de modellen en je zult dus alle modellen moeten laten zien en dan komen ze ook wel tot de conclusie dat het een VGLA1T 150cc uit 1961 moet zijn. 

Link naar reactie

Voor wat het waard is... Mijn VGLA1T-chassis voor én na 5 minuten schuren met Scotch Brite

(Helaas geen scherpe foto van de vóór; je moet me dus maar geloven als ik zeg dat het chassisnummer toen ook vrijwel onleesbaar 😋

 

Untitled-1 copy.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Allereerst allen bedankt voor alle reacties!!!

ik ben in middels weer wat verder dankzij de hulp van jullie en zeker ook niels heb ik nu documentatie over de gl 150 en ook over de 125 uit 1957

als ik die met elkaar vergelijk dan zijn er zeker verschillen qwa maatvoering 

ook het chassis nr heb ik gevonden in het rigister en dan kom ik echt uit op een gl 150uit 1961 

dus dat gaat wel goedkomen ( nu nog de rdw overtuigen ) 

ik ben inmiddels begonnen aan de restauratie van het blok. 
alles gaat er goed uit en komt goed los behalve de krukas die ik maar niet eruitkrijg !!!! Ik wil ook niet te forse krachten uitoefenen op de as 

 

heeft er iemand nog sugesties? 

Link naar reactie

Een krukas kan je mits wat overtuigingskracht vrij veilig "uit" een lager meppen. Wél opletten dat je de draad niet beschadigt (moer achterlaten op het draadeind of via een puntslag in het daarvoor voorziene putje). In omgekeerde richting beter niet. 

  • Like 1
Link naar reactie
17 hours ago, Frederik9111 said:

Een krukas kan je mits wat overtuigingskracht vrij veilig "uit" een lager meppen. Wél opletten dat je de draad niet beschadigt (moer achterlaten op het draadeind of via een puntslag in het daarvoor voorziene putje). In omgekeerde richting beter niet. 

Nooit met een metalen hamer op de krukas slaan, ook niet om uit het lager te slaan, enkel met een kunststof Hamer (Best Harde plastiek, Rubber lukt soms ook maar gaat niet zo goed)

  • Like 4
Link naar reactie

Jes het is gelukt doordat ik de verfbrander heb gebruikt om het carter te verwarmen (5/10min)

daarna met een goede slag met een hardkunstof hamer kwam er beweging in en na 2 tikken was de krukas los !!!

dus bedankt voor de tips 👍🏻
 

nu was ik aan sparre met niels over de krukas omdat het lager er nog af moet 

niels gaf me de tip om een nieuwe krukas te kopen ipv de oude te gebruiken 

ik ga met de as deze week bij een classic car garage ( iemend die ik ken ) en vraag hem eens of hij mijn as eens kan balanceren en wat me dat kost alvorens ik een nieuwe koop 

maar nogmaals bedankt voor de tips 👍🏻👍🏻

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Da's een statische 12v ontsteking; overigens een Scooter-Center-set die voorlopig niet meer verkrijgbaar is (en daar ook gewoon goekoper is).

Mits wat creatief Google, vind je in Italiaanse webshops een variabele Flytech bijna de helft van de Duitse prijzen. VMC is ook prima goedkoper; is wat goedkoper maar vergt wat bijkomend afwerking- en bijschaafwerk (naar mijn ervaring).

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hoi allen 

Ik heb de schockdemper schoongemaakt en helemaal uit elkaar gehad en deze voor zover gereviseerd nieuwe olie erin en eens kijken wat dit brengt. Wordt vervolgd. 
inmiddels ben ik ook lekker bezig geweest aan de orilack en moet zeggen dat het een heleboel werk is maar ik ben al best tevreden. De billen zijn inmiddels schoon en ben ook bijna klaar met het frame daarna ga ik heel licht krasjes wegschuren en dan polijsten en owatrol erop smeren. Nu zie ik op youtube dat je de owatrol ook als toevoeging kunt gebruiken voor blanke lak heeft hier iemand evaring mee ? 
 

alvast bedankt 

9D8C1B6C-F26C-4A8E-901D-990E3E2AF6A4.jpeg

90BF91B7-A5CC-4518-9082-7583117CBEE0.jpeg

4DE042EB-0CCF-4299-A59F-7E1931DD3485.jpeg

6114A85F-8F22-4B71-867E-AF9A81831B6D.jpeg

8C1A7B82-030A-44E4-988F-D09E929D947F.jpeg

C30895D2-A0B7-4766-9710-BDA2163269BB.jpeg

  • Like 3
Link naar reactie

Goed bezig. Ziet er naar uit dat dit de rode Misa VGLA "Fiesta Red" betreft, zeldzaam kleurke en alleen door Misa verwerkt. De kleur is niet vuurrood, maar wat zachter rood waardoor je de indruk krijgt dat het rood in de loop der jaren is verbleekt. Het productiejaar 1961 is een perfecte match. Ik heb hier een gelijkaardige versie staan, waar ik nog moet aan beginnen. Zie foto.

1275169926_Vespavglaroodafhaaldag(12).thumb.JPG.91989bc5071a25ab7e4d4ae45fcf67b0.JPG

Ik zou op de zichtbare delen geen Owatrol gebruiken, maar Elaskon Aero 46. Dit laatste product heeft een minder opvallende zijdemat glans en beschermt langduriger. Te koop in spuitbussen en daardoor makkelijk egaal aan te brengen, ook op lak en blanke delen. Owatrol is meer geschikt op (vlieg)roest. Met 2 bussen Elaskon heb je ruim voldoende. Op Google vind je massa's info.

Heb je het Vespa GL embleem zonder problemen kunnen verwijderen?

  • Like 1
Link naar reactie
23 minuten geleden, Edwin zei:

Ik heb hier een gelijkaardige versie staan, waar ik nog moet aan beginnen. Zie foto.

1275169926_Vespavglaroodafhaaldag(12).thumb.JPG.91989bc5071a25ab7e4d4ae45fcf67b0.JPG

Wooow! 😲

Lamaweteuh, mocht die wreed in de weg staan! 

  • Haha 1
Link naar reactie
29 minuten geleden, roellie1606 zei:

Welk embleem dit ? 

Owla, da's nog een origineel Misa gietlogo! Gewicht in goud waard! :)

Link naar reactie
42 minuten geleden, roellie1606 zei:

Welk embleem dit ? 

!

En idd mocht ie in de weg staan ik heb ook nog plek wil voor mijn vriendin ook nog een opknappen 😬😬

Ja dat bedoelde ik. Heb je dat eraf gekregen met een ijzerdraadje? Voorzichtig mee zijn, want is erg broos.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...