Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Remproblemen GTS 2020


nero

Aanbevolen berichten

Blijkbaar is olieverbruik niet het enige probleem bij de recente GTS'en. 

Recallcampagne Vespa GTS
Beste
Velen onder jullie (eigenaars van een Vespa GTS aangekocht in het officiële circuit) zullen een aangetekend schrijven ontvangen of reeds ontvangen hebben van Piaggio Italië.
Er is idd een terugroepactie voor alle Vespa’s GTS van 2020. Dit heeft te maken met de remmen. Deze is preventief voor sommige voertuigen maar ook dringend voor andere.
Wanneer je last heb van, en dit geldt zeker voor de voorrem, verminderde remkracht of je merkt dat je de rem verder kan intrekken dan voorheen zit je bij de meer dringende gevallen.
Zorg ervoor dat je zeker voor elke rit even controleert of je nog voldoende rem hebt.
De recallcampagne bestaat uit verschillende mogelijkheden afhankelijk in welke mate je remmen werken.
De Vespa moet hoe dan ook binnen voor minstens 24u (2 testen uit te voeren met een tussentijd van 24u) maar dit kan, zeker in geval van verminderde remkracht, tot 3 of meer dagen uitlopen.
Wij hopen jullie hiermee wat meer geïnformeerd te hebben en kunnen voor verdere vragen steeds terecht bij je verkooppunt.
Deze recallcampagne is natuurlijk volledig gratis voor Vespa's aangekocht bij een erkende dealer.
 
  • Triest 1
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik dacht dat hier al een ander draadje over loopt. Op zich vallen de werkzaamheden wel mee en de tijdsduur wordt veroorzaakt dooradt de remhendels langduring met behulp van een rubber ring onder druk worden gezet en de afstand tussen de hendel en het handvat moet vooraf en na 24 uur worden gemeten en gecontroleerd om te zien of en hoeveel drukverlies in centimeters/milimeters er is.

Als er sprake is van drukverlies moeten er op de remreservoirs extra ontluchtingsnippels worden geplaatst en de remolie /vloeistof moet worden vervangen. allemaal niet heel spannend en zelf te doen. ik heb het ook zelf gedaan mede doordat de dealer een paar 100 km verder op zit en ik geen zin had de vespa te brengen en hem 1 of 2 dagen later weer te halen. de onderdelen zoals nippels en nieuwe pakkingringen heb ik van de dealer gekregen en de vloeistof zelf gekocht  Het is een beetje werk omdat de stuurbekleding er af moet om de vloeistof te kunnen vervangen.

voor de liefhebber heb ik de precieze werkmethode die ik je kan mailen Van Vespa gekregen. daar staan ook de onderdeelnummers op.

Ik zal zien of ik dat document hier kan plaatsen  en anders. stuur  je mailadres dan stuur ik het per mail.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...