Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Even voorstellen


f4_1400

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik ben René en na vele jaren (uitstapje naar automotive) ben ik terug bij mijn oude liefde; de Vespa. Ik heb er 3 waarvan 2 rijdend, namelijk een Sprint Veloce en een VNA met GLB techniek. Verder nog een V50 waarmee het toen (ik was begin 20) allemaal begonnen is. Die V50 was destijds mijn eerste project en ik kon lassen, plamuren noch spuiten. Wat me vooral bijstaat is dágenlang met een schuurpapiertje de lak eraf schuren (want ik had wel tijd, maar geen geld) en máándenlang wachten op de plaatwerker/spuiter die mijn Vespa voor een zacht prijsje zou doen "in de uren dat hij écht niks anders had" en dat kennelijk vrij letterlijk bedoelde...

Nu zoveel jaren en zoveel sleutelervaring later heb ik de V50 zelf nog maar eens onder handen genomen. Door ervaring leer je kijken en het viel me nu eigenlijk pas op hoe onnoemelijk veel plamuur er op de treeplank zat (dit was al redelijk snel nadat ik de scooter in gebruik had genomen beginnen te scheuren, op de overgang van treeplank naar middenkoker). De treeplank bleek dusdanig gedeukt, gescheurd en lelijk opgelapt dat ik deze er maar uit gehaald heb en een nieuwe erin heb gelast. Inmiddels ook de boel (licht) geplamuurd en bijgespoten, dus binnenkort kan het opbouwen beginnen.

Het valt me op hoeveel webwinkels e.d. er in de tussenliggende jaren zijn bijgekomen, en door mijn autohobby ken ik nu ook de waarde van fora, vandaar mijn aanmelding hier. Ik hoop veel van jullie te leren en de liefde voor de Vespa te kunnen delen!

7512a68c-879d-48e4-bd03-b12c9877db80.jpg

aangepast door f4_1400
  • Like 5
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...