Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Olie lek TX200


Innocenti

Aanbevolen berichten

Gisteren merkte ik een olielek onder mijn blok. Als ik aan de olie ruik, ruikt die verdacht veel naar naft. Alles mooie opgekuist om te zien waar de olie vandaan komt.Vandaag ligt er weer een klein plasje olie onder het blok. Zijn dat de oliekeerringen? En zoja de welke? Moet  de motorblok daarvoor open? Kan dat na nog geen 30000 km? Gr

Link naar reactie

Benzine met 2% olie...  hebt ge automatische mengsmering of mengt ge in de tank? Als ge in de tank tankt zou ge aan een lekkage van de benzineleiding kunnen denken.  Ik zou toch de bil eens verwijderen en alles goed schoonmaken. Als ge dan het naftkraantje open zet, komt ge het misschien al tegen.

Link naar reactie
41 minuten geleden, Andy72 zei:

Benzine met 2% olie...  hebt ge automatische mengsmering of mengt ge in de tank? Als ge in de tank tankt zou ge aan een lekkage van de benzineleiding kunnen denken.  Ik zou toch de bil eens verwijderen en alles goed schoonmaken. Als ge dan het naftkraantje open zet, komt ge het misschien al tegen.

Idd, 2 procent en benzine 98 gemengd in de tank. Ik moet nu wel zeggen dat de naftkraan nooit dicht draai. 

Link naar reactie
19 uur geleden, Spaniard zei:

Uw vlotternaald is versleten, uw cilinder loopt vol benzine, kost maar een paar euries grtz. 

Het voelt meer aan als olie ilv benzine...

 

Link naar reactie

Mja , dat komt waarschijnlijk doordat de benzine verdampt en de olie blijft liggen , meng je toevallig met castrol power rs 2t ? ik zie daar precies een rode schijn in dat plasje .

Weet je wat je eens kunt proberen ? je gaat een stukje rijden of je start hem eens gewoon en zet dan je naftkraan dicht , totdat je scooter uitvalt omdat de carb helemaal leeg is , op voorwaarde dan dat je naftkraan goed afsluit , die (oude ) rubbers daarin durven nogal eens last hebben van die ethanol in de benzine , net zoals het rubber puntje van die vlotternaald , normaal zou je dan geen plasje mogen vinden onder je scooter s'anderdaags ofzo , succes ! 

 

  • Like 1
Link naar reactie
19 uur geleden, Spaniard zei:

Mja , dat komt waarschijnlijk doordat de benzine verdampt en de olie blijft liggen , meng je toevallig met castrol power rs 2t ? ik zie daar precies een rode schijn in dat plasje .

Weet je wat je eens kunt proberen ? je gaat een stukje rijden of je start hem eens gewoon en zet dan je naftkraan dicht , totdat je scooter uitvalt omdat de carb helemaal leeg is , op voorwaarde dan dat je naftkraan goed afsluit , die (oude ) rubbers daarin durven nogal eens last hebben van die ethanol in de benzine , net zoals het rubber puntje van die vlotternaald , normaal zou je dan geen plasje mogen vinden onder je scooter s'anderdaags ofzo , succes ! 

 

Daar heb je een punt.

Je hebt gelijk. Nu geen olie meer.

Bedankt iedereen.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...