Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PK50S... Vespa X FOX.... Electronic 3..... Wat heb ik eigenlijk?


Hub

Aanbevolen berichten

Vorige week in de garage bij mijn moeder een 'vergeten vondst' gedaan.

Het is een Vespa, PK 50 S Electronic 3
Met zoeken op framenummer kom ik nogal vreemd uit waarschijnlijk omdat ik niet bekend ben met wat er precies kan staan, maar daar weten jullie hier vast raad mee...

Wat heb ik en hoe oud is ie?

IMG_20201030_141835.jpg

IMG_20201030_141755.jpg

IMG_20201030_1345201.jpg

aangepast door Hub
  • Like 1
Link naar reactie
  • Hub wijzigde de titel naar PK50S... Vespa X FOX.... Electronic 3..... Wat heb ik eigenlijk?

Dank je!

Als je maar weet hoe je het moet lezen, ik had van de 5 een S gemaakt en de T een 1...

Is het dan niet 1983?
 

1983

V5X2T

28493

-

117290

88798

 

1984

V5X2T

117291

-

170956

53666

 

 

Waar staat die X FOX en Electronic 3 eigenlijk voor?

 

aangepast door Hub
Link naar reactie

Nee, enkel de Nederlandse exemplaren hadden dat. Was ook iets met wetgeving meen ik te weten. De vloermatten zijn overigens niet standaard, maar komen van een latere  PK50XL. Normaal gezien heb je op een Pk50S (mooiere) vloerstrips op de bodemplaat. Die kan je nog steeds aftermarket krijgen, en kan je met blindklinknagels en een speciale tang vast klinken, mocht je 'm terg naar originele staat willen zetten...

  • Bedankt 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Na wat nachtjes slapen en dubben denk ik niet dat ik hem zelf ga / kan controleren. 
Heb hem nog niet eens durven proberen te starten 😄

 

Wat zou een redelijke prijs / vraagprijs zijn als ik deze te koop zou willen zetten?

Het is volgens de lijst:

VESPA PK 50 S ELESTART
Motor V5X1M
1985
V5X2T
Framenummer tussen 3007458 - 3009036
Aantal in jaargang : 1579

Geen registratie aanwezig maar wel de laatste NL verzekeringspapieren ( uit 1992 )

Link naar reactie

Deze PK is qua body in originele staat (buiten de vloermatten) en heeft de originele lak nog. Dat is een pluspunt, want veel PK's die je tegen komt zijn al ooit herspoten. Een ander pluspuntje is dat het een PK50S is, wat 'm voor sommige smallframe liefhebbers net ietsje gewilder maakt dan de latere versie, de PK50XL.  Een minpunt is dat deze Vespa lang in een vochtige omgeving lijkt te hebben gestaan, waardoor er redelijk wat vliegroest is. De body kan een grondige opfrisbeurt gebruiken. Als de roest ook binnenin zit heeft dat ook weer een negatieve invloed op de waarde. Als je de motor mits het uit kuisen van de carb en wat verse benzine al aan de praat krijgt is ook dat een pluspuntje. Maar het hangt er van af hoeveel kilometers het blokje al gelopen heeft en hoeveel slijtage er inwendig is. Om dat te weten moet het blokje eens open. Deze Vespa is dus zowiso een projectje met werk aan.

Je spreekt over een 'vergeten vondst' in de garage van je moeder. Zijn de sleutels er dan nog bij? Als er een gelijkvormigheidsattest bij zou zijn en je de sleutels er ook effectief bij hebt zou ik de waarde van deze Vespa ergens tussen de €500 / €600 durven schatten. Anders is het (zoals men in België spreekwoordelijk zegt) een kwestie van wat een zot er nog voor wil geven.

aangepast door Timmie
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Okay. Ik ken de NL wetgeving niet, wist niet dat er geen GVA is. Deze link en deze link geven wat meer duidelijkheid over de wettelijke bepalingen in NL. Nu: als het een achter gelaten keldervonst is, en je de rechtmatige eigenaar niet bent, en je geen documenten noch de sleutels bezit kan je misschien best eerst even na gaan bij de instanties of er geen aangifte van diefstal gedaan is voor deze Vespa, alvorens er verder iets mee te ondernemen of een verkoop te plannen. Het dekselslotje aan motorzijde is ook verdwenen.

Ook ik vrees, afgaande op de foto's die je gepost hebt, dat de roest al aardig z'n werk gedaan heeft, inwendig en uitwendig.

aangepast door Timmie
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Beste Hub,  voor België zou ik het niet durven zeggen hoe het werkt. In Nederland zal je hem moeten laten keuren voor een kenteken als hij die nog niet heeft. Kosten zijn ongeveer €200,- inclusief de plaat dacht ik. Als de scooter ooit al een kenteken gehad heeft dan word het een stuk lastiger als je ook het kenteken bewijs niet hebt, het rdw is daar best lastig mee.

Of je een Nederlandse scooter zonder papieren in België kunt invoeren is natuurlijk de vraag.

In beide gevallen moet je geld uitgeven voor een kenteken. In Nederland moet hij het dan ook echt doen en alles moet werken.

De vraag is dus of de scooter dat waard is.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
20 minuten geleden, Bowyer zei:

Beste Hub,  voor België zou ik het niet durven zeggen hoe het werkt. In Nederland zal je hem moeten laten keuren voor een kenteken als hij die nog niet heeft. Kosten zijn ongeveer €200,- inclusief de plaat dacht ik. Als de scooter ooit al een kenteken gehad heeft dan word het een stuk lastiger als je ook het kenteken bewijs niet hebt, het rdw is daar best lastig mee.

Of je een Nederlandse scooter zonder papieren in België kunt invoeren is natuurlijk de vraag.

In beide gevallen moet je geld uitgeven voor een kenteken. In Nederland moet hij het dan ook echt doen en alles moet werken.

De vraag is dus of de scooter dat waard is.

Dank je!
Ik weet zeker dat ie nog nooit een kenteken gehad heeft in ieder geval.
Keuring bij RDW kost vandaag de dag een 130 euro (zonder plaat).

Dat alles werkt ben ik eigenlijk niet zo bang voor, hij heeft netjes weggestaan en er is niks mee gebeurd verder.

keuring.jpg

2 uur geleden, Ed75 zei:

Met wat meer foto's van het geheel vind je misschien hier een geinteresseerde. De zichtbare roest baart me voorlopig te veel zorgen.

Zit het stuur in het stuurslot?

 

Hij staat gelukkig niet in het stuurslot 😀

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...