Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Jerrycan 5L


Lure

Aanbevolen berichten

MRP heeft bagage haken die je kunt bevestigen aan de bouten van je standaard.

ik heb deze zelf gemaakt dan ben je voor een paar euro klaar, maar die van MRP zien er wel top uit. 

Zelf heb ik dit voor bagage en altijd een 2liter fuelfriend in mijn bagagevak in de zijbult.

Foto is van internet, dus niet mijn Vespa. 

73A46222-C1AF-4391-AB87-61D357AE8AC8.jpeg

Link naar reactie

Ik weet niet wat jullie voor trips van plan zijn dat je 5 liter extra mee wilt leuren... Als je dermate lange trips wilt gaan maken waarbij je zonder kan komen te staan... Dan vind ik het altijd wel fijn om na 150 kilometer even de beentjes te strekken bij een pompstation, er een flesje cola of een ijsje te halen en zo weer fris op te stappen.  Misschien dat het in Afrika handig is, maar in west europa heb ik altijd wel pompstations gevonden... gewoon na 100 kilometer tanken dan zit je altijd veilig is mijn ervaring. 

  • Like 2
  • Haha 2
Link naar reactie
2 uur geleden, pdvd zei:

Ik weet niet wat jullie voor trips van plan zijn dat je 5 liter extra mee wilt leuren... Als je dermate lange trips wilt gaan maken waarbij je zonder kan komen te staan... Dan vind ik het altijd wel fijn om na 150 kilometer even de beentjes te strekken bij een pompstation, er een flesje cola of een ijsje te halen en zo weer fris op te stappen.  Misschien dat het in Afrika handig is, maar in west europa heb ik altijd wel pompstations gevonden... gewoon na 100 kilometer tanken dan zit je altijd veilig is mijn ervaring. 

Als ge over ne moderne 2-takt beschikt met benzinemeter is er idd geen probleem.  Met een echte oldie daarentegen kan het wel zijn dat door het genieten van het landschap en 't schoon volk onderweg in combinatie met dementie light het gebeurd dat men vergeet bij te tanken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik op reis nog nooit zonder ben gevallen (heb dan ook altijd een bidon mee), in Belgie daarentegen...  :)

Groetjes, nero. 

aangepast door nero
  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie

Als je alleen op de baan bent is dat geen probleem. Dan tank je wanneer je zin hebt. Als ik met de tweetakt naar de Ardennen gaat met een aantal GTSen achter mij ben ik blij dat ik op de koffiestop een beetje benzine kan bijgieten. Zo kunnen we allemaal samen tanken op ongeveer 200km.

Link naar reactie
20 uur geleden, nero zei:

Als ge over ne moderne 2-takt beschikt met benzinemeter is er idd geen probleem.  Met een echte oldie daarentegen kan het wel zijn dat door het genieten van het landschap en 't schoon volk onderweg in combinatie met dementie light het gebeurd dat men vergeet bij te tanken. Ik moet er wel bij zeggen dat ik op reis nog nooit zonder ben gevallen (heb dan ook altijd een bidon mee), in Belgie daarentegen...  :)

Groetjes, nero. 

Haha dan is die dementie er bij mij nog niet ingeklapt... ik heb ook geen benzinemeter op mijn P200E zitten maar nog nooit zonder gevallen. 

  • Haha 1
Link naar reactie

Zo kan je het ook oplossen, kan geen 5L in en kost veel meer dan een jerrycan maar is zo veel charmanter dan zo een spel tussen uw benen en een originele optie van Vespa.

 

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_23ac.jpg

  • Like 2
  • Bedankt 1
Link naar reactie
18 uur geleden, nero zei:

Lach maar niet te snel.  Voor dat je het weet sta je in de middle of nowehere zonder een drupje benzine.  :)

Groetjes, nero. 

als je mijn reisverslagen een beetje volgt weet je dat ik alles goed plan van te voren, echter in spanje heb ik ook wel pompen gehad die geheel gesloten bleken, daarom zeker 50 km van te voren tanken in zulke gebieden. 

  • Like 1
Link naar reactie
1 uur geleden, nero zei:

In Frankrijk tanken op een zondag is ook niet altijd evident.

Groetjes, nero. 

Nooit problemen gehad, er zijn zat onbemande pompen waar je gewoon kunt pinnen, die zitten tegenwoordig echt in ieder dorp. 

  • Like 1
Link naar reactie

Fuel friend 2 liter Ben je voor 15,- klaar, past in je bagagevak of handschoenenkast. Voordeel, past ook onder je blok om je achterwiel te verwisselen. 
 

is er ook in 1 liter, die kan samen met een MRP rek achter je reserve wiel. 
 

 

F3D2D3DC-402B-4B5E-977E-2639AC54D595.jpeg

F20620E9-B696-4DF9-85E4-C79668C87A40.jpeg

Link naar reactie

Als je hier belandt met nog maar een beetje benzine in de tank ben je "happy" om een reserve bidon bij de hand te hebben. :)  

 

image.thumb.png.5b96a45cdf2d1e138c83c77f08020cb0.png

 

 

image.thumb.png.e2a74b79f016204412c2694a14bf3b49.png

 

Maar ging het hier niet over de vraag van hoe een bidon te bevestigen ipv heb je er wel of geen nodig?  

 

Groetjes, nero. 

  • Like 4
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...