Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk50xl automatica loopt maar komt niet vooruit


Theelen

Aanbevolen berichten

Recent heb ik al om jullie hulp gevraagd en dankzij jullie loopt mijn nieuwe blokje nu😁. Heel erg bedankt. Maar ik heb opnieuw hulp nodig. De vespa start nu maar komt niet vooruit. Zodra ik heb in versnelling zet ga ik niet sneller dan 10 km/uur. Opnieuw de carberateur afgesteld en zelfs een andere gemonteerd maar niet geholpen. Hebben jullie enig idee waar dit probleem zit? 

Link naar reactie

Kijk eens als je je vespa start op de bok en in neutraal laat staan of de vario z’n werk doet als je gas geeft. De snaar moet dan in de vario naar buiten worden geduwd. Gebeurt dit niet dan ligt er een rolletje niet lekker en dat zou je topsnelheid van 10km/h kunnen verklaren.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Pilaf zei:

Kijk eens als je je vespa start op de bok en in neutraal laat staan of de vario z’n werk doet als je gas geeft. De snaar moet dan in de vario naar buiten worden geduwd. Gebeurt dit niet dan ligt er een rolletje niet lekker en dat zou je topsnelheid van 10km/h kunnen verklaren.

Dankjewel voor uw reactie. Vario doet zijn werk en gaat inderdaad ook naar buiten. Probleem wat erbij gekomen is is dat hij niet stationair blijft lopen😬

Link naar reactie
2 minuten geleden, Gio zei:

Lijkt te rijk is afgesteld of te veel olie in je benzine gemengd ? 

Hoeveel kms heeft je al ? 

Staat op 1:50 maar is wel al wat oudere benzine. Zal z.s.m. nieuwe halen en kijken of dit helpt. 

Vespa heeft 22333 km gelopen. 

Link naar reactie

1:50 is prima .

Hoe lang heeft ie stil gestaan. 

Best ook je cilinder afhalen en kijk eens als er alles goed uit ziet en de opening waar je uitlaat opkomt goed zuiver maken. 

En best ook je zuiger nazien,  en als oke lijkt,  steek nieuwe zuigerveren in met nieuwe pakkingen.

Link naar reactie
Zojuist, Gio zei:

1:50 is prima .

Hoe lang heeft ie stil gestaan. 

Best ook je cilinder afhalen en kijk eens als er alles goed uit ziet en de opening waar je uitlaat opkomt goed zuiver maken. 

En best ook je zuiger nazien,  en als oke lijkt,  steek nieuwe zuigerveren in met nieuwe pakkingen.

Dankjewel voor de tips. Cilinder is recent vervangen voor een nieuwe maar zal nog eens een kijkje nemen. 

1 minuut geleden, Gio zei:

1:50 is prima .

Hoe lang heeft ie stil gestaan. 

Best ook je cilinder afhalen en kijk eens als er alles goed uit ziet en de opening waar je uitlaat opkomt goed zuiver maken. 

En best ook je zuiger nazien,  en als oke lijkt,  steek nieuwe zuigerveren in met nieuwe pakkingen.

En het is een nieuw blokje wat ik heb gekocht. Heeft wel al eens gelopen onder mijn vespa maar weet niet hoelang ie stil heeft gestaan voor dat ik m kocht. 

Link naar reactie

Goeie avond allemaal, ik ben Robert ben trotse eigenaar van een Vespa pk 50xl automatic elestart. Nu houd de Vespa ik touren in en rijd niet harder dan 10 kilometer het rolletje komt ook niet meer naar buiten toe. Na wat afstellen krijg ik het niet goed geregeld en start deze ook slecht, als ik kick en gas vol in houd vliegt hij meteen aan. De carburateur is schoon gemaakt en de bougie was ook mooi bruin, Ik weet geen raad meer..Op filmpje zie je dat wanneer ik vol gas geef de Vespa inhoud. Waar kan het aanliggen?

jullie hulp is echt van harte welkom

aangepast door Rob98
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...