Timmie Geplaatst: 24 oktober 2020 Delen Geplaatst: 24 oktober 2020 Het blokje van mijn PK50S ligt momenteel ter revisie op de tafel. Is het normaal dat je het achterwiel wanneer het blokje (V5X1M) in vitesse staat een tikje in wijzerzin en een tikje tegen wijzerzin kan draaien, alvorens de piston in beweging komt? Of mag daar nul speling op zitten? Waar situeert zich dan eventueel het probleem? Weet er iemand of je bij een PK50S, na het installeren van een Ferodo Sport (versterkte 6veren) koppeling (samen met een XL2 koppelingsafdekplaatje), je originele koppelingsdeksel nog kan blijven gebruiken? Ik krijg namelijk na installatie van deze onderdelen geen beweging meer in de koppelingsarm. Het lijkt of de messing duwstang van de koppeling al helemaal tegen het koppelingsaandrukplaatje zit. Is dit normaal? Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 oktober 2020 Delen Geplaatst: 24 oktober 2020 47 minuten geleden, Timmie zei: Weet er iemand of je bij een PK50S, na het installeren van een Ferodo Sport (versterkte 6veren) koppeling (samen met een XL2 koppelingsafdekplaatje), je originele koppelingsdeksel nog kan blijven gebruiken? Ik krijg namelijk na installatie van deze onderdelen geen beweging meer in de koppelingsarm. Het lijkt of de messing duwstang van de koppeling al helemaal tegen het koppelingsaandrukplaatje zit. Is dit normaal? Als je de kickstart naar beneden duwt, beweegt de piston mee of slipt de koppeling door? Het is normaal dat het moeilijker is om een versterkte koppeling in te duwen. Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
Timmie Geplaatst: 24 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2020 (aangepast) Kickstart werkt gewoon. Piston beweegt op en neer en koppeling draait mee. Als ik je goed begrijp zou het perfect kunnen dat je het koppelingsarmpje niet met de hand kan bewegen (de koppeling in drukken), maar dat ze (na montage) met de koppelingshendel aan het stuur (via de koppelingskabel) wel in gedrukt geraakt? Weet jij misschien ook nog iets te zeggen over die speling op m'n achteras? Is dat normaal? Of moet 't blok open? 😞 Thanks, geapprecieerd. Tim 24 oktober 2020 aangepast door Timmie Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 24 oktober 2020 Delen Geplaatst: 24 oktober 2020 Koppelingsarm kun je altijd het eerste stukje wel indrukken met de hand. beetje speling hoort er ook wel in te zitten, de tandwielen moeten in elkaar kunnen grijpen. 1 Link naar reactie
Timmie Geplaatst: 25 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2020 (aangepast) Een filmpje van de speling. blok staat in vitesse. IMG_5750 (1).MOV 25 oktober 2020 aangepast door Timmie Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 25 oktober 2020 Delen Geplaatst: 25 oktober 2020 15 uur geleden, Timmie zei: Weet er iemand of je bij een PK50S, na het installeren van een Ferodo Sport (versterkte 6veren) koppeling Waarom ? 130 cc kitje met aangepaste vertanding en sportuitlaat ? 1 Link naar reactie
Timmie Geplaatst: 25 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2020 (aangepast) Nope. DR75, 16/16 carb, 16/69 primair. Naar aanbeveling op de SIP website heb ik er voor gekozen om bij deze lichte tuning set up een versterkte koppeling te plaatsen met een XL2 koppelingsafdekplaatje. (https://www.sip-scootershop.com/de/products/kupplung+ferodo+sport+fur_93492000) 25 oktober 2020 aangepast door Timmie Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 25 oktober 2020 Delen Geplaatst: 25 oktober 2020 Mijn gedacht .... Weggegooid geld. Ter vergelijking , V90 , primavera 125 etc rijdt allemaal perfect op een standaard drieplaats koppeling. Nieuwe veer en platen had genoeg geweest. Maar dit gezegd zijnde is dat nog geen oplossing voor je probleem. 1 Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 25 oktober 2020 Delen Geplaatst: 25 oktober 2020 Op 24/10/2020 om 19:19, Timmie zei: Het blokje van mijn PK50S ligt momenteel ter revisie op de tafel. Is het normaal dat je het achterwiel wanneer het blokje (V5X1M) in vitesse staat een tikje in wijzerzin en een tikje tegen wijzerzin kan draaien, alvorens de piston in beweging komt? Of mag daar nul speling op zitten? Waar situeert zich dan eventueel het probleem? Ja, dat is normaal. de pennen van het schakelkruis hebben ruimte in de tandwielen van de versnellingsbak om tijdens het rijden vlot te kunnen schakelen. Zonder speling zou je een heel harde versnellingsbak krijgen. Op 24/10/2020 om 19:19, Timmie zei: Weet er iemand of je bij een PK50S, na het installeren van een Ferodo Sport (versterkte 6veren) koppeling (samen met een XL2 koppelingsafdekplaatje), je originele koppelingsdeksel nog kan blijven gebruiken? Ik krijg namelijk na installatie van deze onderdelen geen beweging meer in de koppelingsarm. Het lijkt of de messing duwstang van de koppeling al helemaal tegen het koppelingsaandrukplaatje zit. Is dit normaal? Een xl2 koppeling met gelagerde drukplaat moet worden bediend door een xl2 koppelingsdeksel icm een stalen drukpen ipv messing. Deze vallen onderling niet te combineren. Een xl2 koppeling wordt doorgaans gebruikt bij getunede motoren. +15pk. Voor een dr75 kom je toe met de standaard koppeling. Dr130 is zelfs ok met standaard koppelingsplaten en een versterkte veer. 1 Link naar reactie
Timmie Geplaatst: 25 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2020 Dat zijn duidelijke en verhelderende antwoorden op mijn vragen Frissenappel. Bedankt daarvoor. . Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen