Ga naar inhoud
Vespaforum.be

V50special - motor draait enkel met choke


Juventino

Aanbevolen berichten

Hallo 

Het is prachtig weer maar ik durf weer niet met mijn vespa uit te rijden, vanwege een gegronde angst dat hij na enkele 100m stil zal vallen.

Historiek van de wesp:

Gekocht in 2004

Volledige restauratie 2006

Motor heeft wel altijd problemen blijven hebben, zou een probleem zijn met wrijving, hierdoor als die draait meestal hoger en hoger in toeren blijft gaan.

Ik ambrieer dan om hem te kalmeren of pruts aan de ralenti. Lekker ontspannen rijden dus 😞

Nooit heel veel km mee gereden.

Start wel altijd vlot op choke.

Blijft tegenwoordig na wat afstellen aan de carburator stabiel draaien zonder zich op te winden en hoog in de toeren te gaan.

Motor draait goed maar enkel op choke.

Gas open dan verdrinkt de wesp.

Tot nu toe ondernomen acties (hopelijk kunnen jullie volgen in mijn niet technisch taalgebruik)

- carburator proberen afstellen aan ralenti en brandstof mengschroef, nu draait hij stabiel enkel op choke

- tankdop lucht toevoer uitgeblazen

Wat zou een plan van aanpak zijn om dit probleem verder zelf te onderzoeken?

Carburator uitnemen en proper maken?

Vespiaanse groeten

Vincent

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

Hallo

Mijn carburator is niet langer in lockdown.

Ik zie een barst in de luchtfilter, is dit normaal of te repareren of te vervangen? Zie foto.

Ik zie heel wat vuil in de carburator bij de vlotter (zie foto), dit komt vanuit de tank (zie foto). Hoe krijg ik de vlotterkamer (en tank) grondig proper? (Ik las eerder al over kiezels bij roest, maar dit lijkt me hier te extreem?) Uitspoelen met water en ontvetter?

 

De carburator is een dell’orto SHB 16.10

Ik dacht deze wisselstukken te kopen:

https://www.sip-scootershop.com/nl/product/pakkingset-dell-orto-voor-carburateur-shb-16_92067000
 

https://www.sip-scootershop.com/nl/product/benzinefilter-dell-orto_98806000
 

https://www.sip-scootershop.com/nl/product/klemring-voor-shb-1610-1919-huls-aanzuigstuk_11000700
 

https://www.sip-scootershop.com/nl/product/pakkingring-voor-shb-1610-1616-huls-aanzuigstuk_87880000

 

Heeft iemand ervaring met een toyox brandstofslang?

https://www.sip-scootershop.com/nl/product/benzineslang-toyox_40281200


Stay safety!

247FD3DB-ECD0-4205-A6B2-F9862721BDC3.jpeg

12E142B3-BD0A-4B1E-ABB7-3D2AC0FEA4CF.jpeg

49E16EA4-C274-4CB0-B7D8-BEB4F48FFD41.jpeg

D5420405-EB92-4F33-B1E4-0EAA20AB2735.jpeg

Link naar reactie

Hi Juventio,

Bijzonder die drek in je vlotterbak... Hoe komt die drek allereerst in de tank, vervolgens door het filter in de tank en vervolgens door het filter bij de carburateur?

Ik zou proberen om met een oplosmiddel die drek uit de tank te halen.

Je zou het luchtfilter kunnen vervangen maar of dat verschil geeft is de vraag...

 

Link naar reactie

Die drek in de tank komt wel vaker voor. Benzinekraan eruit halen en schoonmaken of vervangen.  Tank idd even met warmwater en kiezelstenen een tijdje heen en weer bewegen dan komt alles los en is je tank weer mooi schoon.  Carburateur schoonmaken en voorzien van nieuwe pakkingen en meteen een nieuwe benzine slang dan kun je er weer jaren meer rijden. 

Link naar reactie

Spoelen doe je best met kiezels en verse benzine! Water in de tank is nooit een goed idee!

  • Like 1
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
Op 17/10/2020 om 13:17, Juventino zei:

Hallo 

Het is prachtig weer maar ik durf weer niet met mijn vespa uit te rijden, vanwege een gegronde angst dat hij na enkele 100m stil zal vallen.

Historiek van de wesp:

Gekocht in 2004

Volledige restauratie 2006

Motor heeft wel altijd problemen blijven hebben, zou een probleem zijn met wrijving, hierdoor als die draait meestal hoger en hoger in toeren blijft gaan.

Ik ambrieer dan om hem te kalmeren of pruts aan de ralenti. Lekker ontspannen rijden dus 😞

Nooit heel veel km mee gereden.

 

Vespiaanse groeten

Vincent

IMG_1704.MOV IMG_1705.MOV

als je blok deze tekenen al vertoonde vanaf het samenstellen gok ik op een verkeerd geplaatste oliekeerring aan de koppelingszijde.

Verechtert naarmate de motor opwarmt, laat je olie eens af en ruik er eens aan. Als je een benzinegeur opmerkt heb je prijs. 

Link naar reactie
Op 11/3/2021 om 09:37, Frissenappel zei:

als je blok deze tekenen al vertoonde vanaf het samenstellen gok ik op een verkeerd geplaatste oliekeerring aan de koppelingszijde.

Verechtert naarmate de motor opwarmt, laat je olie eens af en ruik er eens aan. Als je een benzinegeur opmerkt heb je prijs. 

Heb je een tip hoe deze het beste te plaatsen is?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Nieuwe carburator gemonteerd, loopt nu soepel en al een paar tourtjes gereden. Heerlijk! Volgende week nog eens een nazicht bij een professional en het lijkt erop dat ik een mooie zomer tegemoet ga. 🙂 Kijk ernaar uit om eens te kunnen samenkomen met de VCA !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...