Juventino Geplaatst: 17 oktober 2020 Delen Geplaatst: 17 oktober 2020 Hallo Het is prachtig weer maar ik durf weer niet met mijn vespa uit te rijden, vanwege een gegronde angst dat hij na enkele 100m stil zal vallen. Historiek van de wesp: Gekocht in 2004 Volledige restauratie 2006 Motor heeft wel altijd problemen blijven hebben, zou een probleem zijn met wrijving, hierdoor als die draait meestal hoger en hoger in toeren blijft gaan. Ik ambrieer dan om hem te kalmeren of pruts aan de ralenti. Lekker ontspannen rijden dus 😞 Nooit heel veel km mee gereden. Start wel altijd vlot op choke. Blijft tegenwoordig na wat afstellen aan de carburator stabiel draaien zonder zich op te winden en hoog in de toeren te gaan. Motor draait goed maar enkel op choke. Gas open dan verdrinkt de wesp. Tot nu toe ondernomen acties (hopelijk kunnen jullie volgen in mijn niet technisch taalgebruik) - carburator proberen afstellen aan ralenti en brandstof mengschroef, nu draait hij stabiel enkel op choke - tankdop lucht toevoer uitgeblazen Wat zou een plan van aanpak zijn om dit probleem verder zelf te onderzoeken? Carburator uitnemen en proper maken? Vespiaanse groeten Vincent IMG_1704.MOV IMG_1705.MOV Link naar reactie
Juventino Geplaatst: 17 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2020 Lijkt alsof er luchtbellen in de brandstofslang zitten. Is dat normaal? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 17 oktober 2020 Delen Geplaatst: 17 oktober 2020 klassiek geval van valse lucht... hopelijk is het een van deze oorzaken > vilten ring tussen spruitstuk en carb nog aanwezig ? > Oliekeering aan vliegwiel versleten ? gr Link naar reactie
hbbplat Geplaatst: 21 oktober 2020 Delen Geplaatst: 21 oktober 2020 Ik vind je benzineslang wel heel erg lang, denk dat het daar ook aan kan liggen http://modernvespa.com/forum/topic117701 Link naar reactie
Juventino Geplaatst: 29 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2020 Dank voor jullie reacties, nog geen beterschap. Brandstof slang ingekort, zat al wat smurrie in en is best hard geworden. Ga nu mijn carburator opengooien en schoonmaken. En meteen een nieuwe brandstof slang monteren. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 29 november 2020 Delen Geplaatst: 29 november 2020 Nog originele keerringen in de motor? Zoja: revisietime! Link naar reactie
Juventino Geplaatst: 27 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2020 Hallo Mijn carburator is niet langer in lockdown. Ik zie een barst in de luchtfilter, is dit normaal of te repareren of te vervangen? Zie foto. Ik zie heel wat vuil in de carburator bij de vlotter (zie foto), dit komt vanuit de tank (zie foto). Hoe krijg ik de vlotterkamer (en tank) grondig proper? (Ik las eerder al over kiezels bij roest, maar dit lijkt me hier te extreem?) Uitspoelen met water en ontvetter? De carburator is een dell’orto SHB 16.10 Ik dacht deze wisselstukken te kopen: https://www.sip-scootershop.com/nl/product/pakkingset-dell-orto-voor-carburateur-shb-16_92067000 https://www.sip-scootershop.com/nl/product/benzinefilter-dell-orto_98806000 https://www.sip-scootershop.com/nl/product/klemring-voor-shb-1610-1919-huls-aanzuigstuk_11000700 https://www.sip-scootershop.com/nl/product/pakkingring-voor-shb-1610-1616-huls-aanzuigstuk_87880000 Heeft iemand ervaring met een toyox brandstofslang? https://www.sip-scootershop.com/nl/product/benzineslang-toyox_40281200 Stay safety! Link naar reactie
Erikje Geplaatst: 29 december 2020 Delen Geplaatst: 29 december 2020 Hi Juventio, Bijzonder die drek in je vlotterbak... Hoe komt die drek allereerst in de tank, vervolgens door het filter in de tank en vervolgens door het filter bij de carburateur? Ik zou proberen om met een oplosmiddel die drek uit de tank te halen. Je zou het luchtfilter kunnen vervangen maar of dat verschil geeft is de vraag... Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 29 december 2020 Delen Geplaatst: 29 december 2020 Die drek in de tank komt wel vaker voor. Benzinekraan eruit halen en schoonmaken of vervangen. Tank idd even met warmwater en kiezelstenen een tijdje heen en weer bewegen dan komt alles los en is je tank weer mooi schoon. Carburateur schoonmaken en voorzien van nieuwe pakkingen en meteen een nieuwe benzine slang dan kun je er weer jaren meer rijden. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 29 december 2020 Delen Geplaatst: 29 december 2020 Spoelen doe je best met kiezels en verse benzine! Water in de tank is nooit een goed idee! 1 Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 31 december 2020 Delen Geplaatst: 31 december 2020 Ik doe het tegenwoordig met Cola en kiezelsteentjes, super resultaat, alle roest weg. 3 1 Link naar reactie
Juventino Geplaatst: 31 januari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 31 januari 2021 Op 17/10/2020 om 14:46, Adrian zei: klassiek geval van valse lucht... hopelijk is het een van deze oorzaken > vilten ring tussen spruitstuk en carb nog aanwezig ? > Oliekeering aan vliegwiel versleten ? Vilten ring lijkt er niet te zitten Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 31 januari 2021 Delen Geplaatst: 31 januari 2021 ik zie hem toch precies Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 31 januari 2021 Delen Geplaatst: 31 januari 2021 Idd, maar zo te zien ferm plat en droog. Link naar reactie
Juventino Geplaatst: 10 maart 2021 Auteur Delen Geplaatst: 10 maart 2021 Ik heb een vilten ring ertussen gezet, maar geen verbetering. Nu toch maar een nieuwe carburator besteld. We zien nadien dan wel weer verder 🙂 Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 11 maart 2021 Delen Geplaatst: 11 maart 2021 Op 17/10/2020 om 13:17, Juventino zei: Hallo Het is prachtig weer maar ik durf weer niet met mijn vespa uit te rijden, vanwege een gegronde angst dat hij na enkele 100m stil zal vallen. Historiek van de wesp: Gekocht in 2004 Volledige restauratie 2006 Motor heeft wel altijd problemen blijven hebben, zou een probleem zijn met wrijving, hierdoor als die draait meestal hoger en hoger in toeren blijft gaan. Ik ambrieer dan om hem te kalmeren of pruts aan de ralenti. Lekker ontspannen rijden dus 😞 Nooit heel veel km mee gereden. Vespiaanse groeten Vincent IMG_1704.MOV IMG_1705.MOV als je blok deze tekenen al vertoonde vanaf het samenstellen gok ik op een verkeerd geplaatste oliekeerring aan de koppelingszijde. Verechtert naarmate de motor opwarmt, laat je olie eens af en ruik er eens aan. Als je een benzinegeur opmerkt heb je prijs. Link naar reactie
Giel91 Geplaatst: 15 maart 2021 Delen Geplaatst: 15 maart 2021 Op 11/3/2021 om 09:37, Frissenappel zei: als je blok deze tekenen al vertoonde vanaf het samenstellen gok ik op een verkeerd geplaatste oliekeerring aan de koppelingszijde. Verechtert naarmate de motor opwarmt, laat je olie eens af en ruik er eens aan. Als je een benzinegeur opmerkt heb je prijs. Heb je een tip hoe deze het beste te plaatsen is? Link naar reactie
Frissenappel Geplaatst: 15 maart 2021 Delen Geplaatst: 15 maart 2021 de holle kant, met de veer, wijst naar de krukas. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 15 maart 2021 Delen Geplaatst: 15 maart 2021 Kant vliegwiel zeker de juiste maat gestoken? 19 of 20mm? 1 Link naar reactie
Juventino Geplaatst: 16 april 2021 Auteur Delen Geplaatst: 16 april 2021 Nieuwe carburator gemonteerd, loopt nu soepel en al een paar tourtjes gereden. Heerlijk! Volgende week nog eens een nazicht bij een professional en het lijkt erop dat ik een mooie zomer tegemoet ga. 🙂 Kijk ernaar uit om eens te kunnen samenkomen met de VCA ! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen