Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Handige reparatie voor carterset met kapotte inlet


Niels_1977

Aanbevolen berichten

Net besteld in Italie;

https://www.duepercento.com/it/pacco-lamellare-dxc-evolution-per-carburatori-si-per-vespa-px125-200-p200e-180-200-rally-cosa-sprint-gtr-t5-3901001.html

 

Betaalbare reparatie voor carterset met kapotte inlet, past tussen originele carter en carb bak in. 

Geschikt voor zowel PX carters als de oudere carters.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Heel erg benieuwd. Zijn er al gebruikers die er ervaring mee hebben?

Zou voor veel wat ouder blokken best wel eens een verbetering kunnen zijn. Het inlaatvlak van de mijne is nog best heel netjes maar heeft in ieder geval al een ruime 50k ervaring. Ik denk dat het wat zou brengen als het echt goed werkt. Graag verslag met een vergelijkend onderzoek, dus voor en na en indien mogelijk met een ander wiens inlaatvlak nog perfect is. Liefst geen wij van wc eend ......

  • Haha 1
Link naar reactie
12 hours ago, Bowyer said:

Heel erg benieuwd. Zijn er al gebruikers die er ervaring mee hebben?

Zou voor veel wat ouder blokken best wel eens een verbetering kunnen zijn. Het inlaatvlak van de mijne is nog best heel netjes maar heeft in ieder geval al een ruime 50k ervaring. Ik denk dat het wat zou brengen als het echt goed werkt. Graag verslag met een vergelijkend onderzoek, dus voor en na en indien mogelijk met een ander wiens inlaatvlak nog perfect is. Liefst geen wij van wc eend ...

Er zijn op facebook een aantal projecten te vinden met deze setup. 
Membraan werkt eigenlijk altijd prima, alleen de karakteristieken van de rotary valve ben je wel kwijt.

Maar kan een betaalbare en simpele reparatie zijn.

Voorlopig ga ik er niks mee doen, nog genoeg andere projecten die aandacht vragen.

 

Hier wat meer info, andere membraan maar vergelijkbaar principe;

http://modernvespa.com/forum/topic150313

 

aangepast door Niels_1977
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...