Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rit België - Zwitserland - Italy GTS125 of 300 ?


Vinz

Aanbevolen berichten

Hello Vespa friends ! 
we zouden in 2021 graag met groepje van ongeveer 5-7 man een tour België - Zwitserland - Italië - Terug doen. Sommigen zouden een stuk van een week rijden, gemiddeld 150-200 km Max / dag. Nu had ik graag opinies gekregen of jullie denken dat dat makkelijk haalbaar is met GTS125 of toch dan beter met GTS300 gezien de bergen... alle suggesties en remarks meer dan welkom 😎👌👍... Thanks alvast voor sharen idees !!! 
Vinz

Link naar reactie

In de bergen gaat dit weinig verschil uitmaken denk ik, het is (hopelijk) niet dat je tegen 120  km/u een berg kan op of af knallen. 

Als je veel bagage moet meesleuren (ik probeer het altijd tot een minimum te beperken) kan een 300 wel handiger zijn. 

Het verschil zit hem vooral in lange afstanden rechtdoor rijden. Daarvoor is een GTS 300 meer geschikt, je kan eventueel een stukje autosnelweg meepikken onderweg.

Het is ondertussen een cliché, maar onderweg zijn met de vespa is veel leuker dan aankomen, en met een 125cc ben je nu eenmaal langer onderweg.  :) 

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

De 125 kan alles aan, de 300 nog vlotter. Té zwak zou ik niet durven zeggen maar afzien in de bergen zal die wel meer dan een 300. Al ms de keuze open ligt zou ik zeker de 300 nemen. Qua aankoop niet veel verschil in prijs 😀...

Link naar reactie

Waar je op moet letten in de bergen zijn de remmen. Maakt niet uit welk type of cc's. Vooral bergaf uitkijken dat je de remmen niet over verhit door intens gebruik want dat kan slecht uitdtaaien... voor ee rest is dat zeker goed te doen zowel met 125 als 300cc. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...