steven1 Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 k heb een px 200 onder mijn vespa veloce! wil ook wat meer super trekkracht. wa zou ik plaatsen? uitlaat, carb, cilinder! Welke carb zou ik plaatsen? En cilinder, 221 of? Iemand ervaring met tuning? wel binnen een budget 300-600€ Link naar reactie
EriX Geplaatst: 7 oktober 2020 Delen Geplaatst: 7 oktober 2020 (aangepast) Met dat budget? Een andere uitlaat en grotere sproeiers 😆 7 oktober 2020 aangepast door EriX 1 Link naar reactie
Sjoerdo Geplaatst: 8 oktober 2020 Delen Geplaatst: 8 oktober 2020 Een beetje directe reactie van Erix, maar hij heeft wel een punt... Qua cilinder kun je naar de 215 cc, maar dan ben je al bijna 400 euro lichter, dan nog carb, uitlaat en andere knick knacks... zit je snel aan de 1000 euri... https://www.sip-scootershop.com/nl/products/racing+cilinder+pinasco+215+cc+_81111000 1 Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 8 oktober 2020 Delen Geplaatst: 8 oktober 2020 Met deze zit ja aan 490€, nog wat sproeiers aanpassen en gas geven maar. 1 Link naar reactie
steven1 Geplaatst: 8 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2020 even doorsparen denk! Wil wa pit in de sprint veloce is er een groot verschil tussen cilinder van 200, 215 en 225? Met aangepaste catburator en uitlaat? heb een rally200 met jl uitlaat en das ni rap genoeg voor altijd. moet pit inzitten in de sprint😉 Link naar reactie
magnus Geplaatst: 8 oktober 2020 Delen Geplaatst: 8 oktober 2020 Van Laar in Amsterdam heeft nog een Leovinci uitlaat voor de px 200 liggen zag ik, misschien die even opbellen Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 9 oktober 2020 Delen Geplaatst: 9 oktober 2020 (aangepast) Ik heb beide. Een Sprint Veloce met een standaard p200 blok en een Ts met een 215 blok opgebouwd op nieuwe Pinasco carters. Ik rij met beide graag. Mijn voorkeur nu gaat uit naar een standaard p200 blok. Zonder zorgen gewoon rijden. Goede 2t olie, zelf mengen en naar mijn gevoel is een standaard 200 blokje onverwoestbaar. En snel genoeg op een Vespa. De 215 is leuk maar het is de investering niet waard naar mijn gevoel, zeker niet op standaard p200 carters zodat ik eerst gedaan had, er is naar mijn mening een verschil in een 215 blok opgebouwd met nieuwe Pinasco carters en een 215 opgebouwd op oude p200 carters vind ik. Onlangs heb ik deze 215 op de testbank gezet en kom ik uit op 17pk. Een standaard heeft 12 pk dacht ik? 9 oktober 2020 aangepast door Thomas78 2 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 9 oktober 2020 Delen Geplaatst: 9 oktober 2020 Mijn VBB heeft een standaard P200 blok, en dat rijdt zeer relaxt. Mijn PX had een 225, en da's veel agressiever. Beiden zijn plezant, maar op een andere manier. Als ik zou moeten kiezen voor een lange rondrit, aan een gewoon tempo: P200 anytime. Om onnozel te doen met een paar maten: 225. Mijn Sprint V blok met 215 ligt klaar om te monteren. Dus binnen een paar weken kan ik normaal gezien ook daar een weetje over kwijt 😉 2 Link naar reactie
steven1 Geplaatst: 9 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2020 Bedankt voor de ervaringen. Gewone px200 is 12 pk Als ik pinasco 215 met jl uitlaat en standsaard blok steek zou ik 17 pk hebben? Of minder? Zou het vooral willen doen om veel sneller te kunnen optrekken. als het nu 1000 € kost om een paar pk vind ik het ni de moeite denk! Iets voor in de toekomst mischien 🤔over peizen, mijne rally 200 is ook een optie maar die laat ik maar origineel. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 9 oktober 2020 Delen Geplaatst: 9 oktober 2020 Als optrekken de vereiste is en je wat snelheid wil inboeten ,kan je gewoon voor een heel goedkope oplossing kiezen , en de vertanding van de koppeling aanpassen grtz sidvespa 2 Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 10 oktober 2020 Delen Geplaatst: 10 oktober 2020 een groter achtertandwiel kan ook. Toch? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen