Ga naar inhoud
Vespaforum.be

50 pk xl automaat carburateur afstellen


Rijn

Aanbevolen berichten

De groene cirkel is je stationair schroef, daarmee kan je het stationair toerental aanpassen. Wat ook wel eens de oorzaak kan zijn is een oude benzineslang (gele pijl). Deze blokkeert het mechanisme aan de onderzijde van de carburateur waardoor de gasklep in de carburateur teveel open blijft staan. Je kan dan gaan schroeven aan de stelschroef maar dit heeft geen resultaat. Vervang dan de slang en zorg dat het gasmechanisme goed vrij kan bewegen. 

IMG_0990.thumb.jpg.b71d646da76e530c16a16607e3a8917d.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
2 uur geleden, Rijn zei:

wat si trouwens de slang aan de linkerkant? Die ziet er ook als vieze olie uit.

Wat is je prefix van je motor?


Zou kunnen zijn dat je een autolube model hebt en dat die aansluiting naar de oliepomp/tank gaat (http://modernvespa.com/forum/topic100883).

Heb je een aparte olie tank voor de 2-takt olie?

Link naar reactie

Vaak zit er een olie vuldop naast/in de buurt van de brandstof dop.

Er is eerder iemand (@Fahrvergnugen) geweest met dezelfde carburateur (topic: https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/30083-missende-onderdelen-pk50-automaat/)

Kan je de slang eens volgen en kijken waar deze uitkomt, zover ik weet zijn de 50cc plurimatics niet met een autolube op de markt gebracht, alleen de 80cc en 125cc versies. 

 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Rijn zei:

ik ben vandaag weer extra blij, startmotor op accu werkt top. nu verder klussen om stationair oke te krijgen en snelheid wat omhoog. max is nu 42

gps gemeten

Met een sito plus uitlaat en de dikste uitlaatbocht van SIP krijg je er een dikke 5km/h bij. Met een streng dieet van 3 maanden nog eens 3km/h. 

Link naar reactie

Hi Ed, ik heb een pijp staan om te vervangen. alleen ben ik vrij benauwd om het hele blok eronderuit te halen. De pijp is nogal verroest. ik ben zelf niet ervaren met Vespa en ben bang dat er van alle stuk gaat.

die 3 kilo is zeker een uitdaging!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...