Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Restauratie PK50S


Timmie

Aanbevolen berichten

Beste collega's Vespa fanaten ten velde :-) ,

Recent ben ik begonnen aan de restauratie van mijn PK50S. Ik ga deze in zijn blauwe o-lack laten staan (die is nog vrij goed, uitgezonderd wat scuffs op sommige plaatsen), en de bedoeling is om zowel de carrosserie als de motor een grondige beurt te geven. 

Bij het demonteren van het voorste spatbord gisteren kreeg ik 2 boutjes onmogelijk los: de achterste van de 3 zeskant boutjes die het spatbord boven op de vork fixeren (het dichtste bij het beenschild), en de platte schroef die het spatbord aan de zijkant tegen de vork fixeert. 

Twee van de bovenste boutjes zaten gewoon door een gat met een moertje op de achterkant, en deze gingen ook makkelijk los, maar in het derde was met geen middelen beweging te krijgen. Nu twijfel ik of dit misschien door een gat met schroefdraad zit. Ik heb er noodgedwongen de kop van moeten over slijpen, en de enige optie nu is om het resterende stukje dat nog in de vork zit uit te boren, maar mocht er toch schroefdraad in dat derde gat zitten wil ik proberen deze niet te beschadigen.

Weet er dus  iemand of dat achterste boutje per uitzondering in een gat met schroefdraad zit, of dat het ook gewoon door een gat gaat zoals de andere twee, en enkel met het moertje aan de achterkant gefixeerd wordt?

Ook met de schroef op de zijkant van het spatbord zit ik met hetzelfde probleem: ik heb deze noodgewongen moeten over draaien (kop eraf), en moet deze nu uit boren, maar mocht er schroefdraad in het gat zitten wil ik deze proberen niet te beschadigen.

Weet er dus ook iemand of die schroef enkel met het moertje achteraan vast zit, of door een gat met schroefdraad gaat? 

Het lijkt me logisch dat beiden niet in een gat met schroefdraad zitten, vermits ze met een moertje gefixeerd worden aan de achterkant, maar ik wil 100% zeker zijn.

Thanks alvast voor jullie feedback.

Tim

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...