Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welk prefix nummer hoort bij een vnb3t


Bowyer

Aanbevolen berichten

Vanavond bij een clublid geweest die problemen heeft met zijn 64 vnb.

Op kenteken zou het een 64 vnb zijn 125cc. Nu heeft hij een prefix frame nummer met wat lijkt te zijn VN1-2T.

Dit lijkt niet te kloppen met een vnb en wat ik ook invul in scooterhelp ik vind nooit iets wat past bij het prefix en het kenteken.

Heeft iemand enig idee welke kant we het op moeten zoeken?

image.jpg

Link naar reactie
16 uur geleden, Bowyer zei:

3 vitessen en een opgelaste neus, hoe precies zou ik een fot moeten vragen. ik meen een rechthoekige teller.

 

een VNT2T kan dan al uitgesloten worden: (=GT) heeft 4 vitessen, 8inch wielen, schelp kilometric, gemaakt vanaf 1962 voor de zwitserse  + franse markt

wss een VNB2T of iemand in t fabriek die er met zijn klak naar heeft gegooid en een frame heeft gebruikt dat nog over was

wat is het motorprefix? bestaat het stuur uit twee delen?

 

Link naar reactie

Zie de foto’s

Stuur is uit twee delen en snelheidsmeter is rechthoekig.

Het motor prefix klopt dan weer wel, vnb2m......

Alleen het frame prefix kan ik niets van maken wat zou kunnen kloppen met het bouwjaar 64.

Of hij moet twee jaar bij de dealer in de showroom gestaan hebben.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Link naar reactie
14 uur geleden, Edwin zei:

VNB2T, waarbij de B niet duidelijk is ingeslagen. Je ziet ook enige afstand tussen die “I” en “2”

Ja dat zou kunnen, met wat fantasie zou je inderdaad de aanzet van de bochten van een B kunnen zien.

Jammer is dat dan alleen het bouwjaar van 1964 wat onwaarschijnlijk lijkt te zijn, maar dat kan natuurlijk en Frederik9111 geeft aan dat het stuur dan niet klopt.

Link naar reactie

Een VNB2T klopt helemaal, ook het stuur in 2 helften. Als je zo het chasisnummer ingeeft op scooterhelp, klopt het dan ook niet? 

Mijn SS180 is ook pas een paar jaar na het bouwen ingeschreven geweest in Nederland, maar ik weet niet meer wat er als bouwjaar opgegeven stond op het kentekenbewijs. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...