Peter VdS Geplaatst: 25 september 2020 Delen Geplaatst: 25 september 2020 (aangepast) Een vraagje.. ik zou graag iets meer vermogen - vooral koppel eigenlijk hebben op mijn px200. Aangenaam touren - niet racen als doel. Zie er echter tegen op om de originele Carters uit te vrezen om aan te passen aan cilinder transfer poorten iemand mening en/of ervaring Ivm malossi of pinasco steken zonder dit te doen.. maakt het dan wel echt verschil ? wat ik zie op foto’s is sowieso dat de pinasco cilinder minder grote aanpassing zou kosten (kleinere poorten).. dus daar maakt het dan misschien ook minder bij uit? 25 september 2020 aangepast door Peter VdS Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 25 september 2020 Delen Geplaatst: 25 september 2020 Carters aanpassen heeft een invloed, maar zonder aanpassingen ga je ook al wat uit een Malossi/Polini/Pinasco cilinderkit halen, zeker in combinatie met een Touring Box type uitlaat. 1 Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 26 september 2020 Delen Geplaatst: 26 september 2020 Heb er een kit Polini 210 inzitten en ben daar heel content van. Aanpassen van de carters is simpel met een Dremel. Ik heb het zelfs gedaan toen de motor al dicht was. 1 Link naar reactie
Peter VdS Geplaatst: 26 september 2020 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2020 Hey wilby, bedankt voor de reactie. Ik weet dat het kan met blok dicht en het best meevalt om te doen. wat me meer tegenhoudt is het feit dat originele 200 blokjes schaars te vinden zijn en wel wat kosten blijkbaar. Daarom zou ok hem precies liever origineel houden (de Carters bedoel ik dan). grtz, Peter 1 Link naar reactie
Thomas78 Geplaatst: 27 september 2020 Delen Geplaatst: 27 september 2020 Een setje Pinasco carters bestellen :-). Link naar reactie
Peter VdS Geplaatst: 27 september 2020 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2020 (aangepast) 43 minuten geleden, Thomas78 zei: Een setje Pinasco carters bestellen :-). Inderdaad mogelijkheid Thomas. Maar die zijn ook weer niet gratis hé 😉 als ik dat geld zou uitgeven opteer ik ook precies liever Voorde Malossi Carters, iets duurder maar lijken voordelen te hebben - meer materiaal rond voetpakking - meer materiaal rond krukas (geen oil sucker) - centreerbussen en geen pakking nodig (vloeibaar enkel) - geen bouten en moeren voor montage maar draad in carters Anyhow, voorlopig geen optie indien niet nodig 🙂 moet wel rotatievlak van mijne eigenlijk nog eens inspecteren.. heb wel wat blowback maar draait nog goed in idle 27 september 2020 aangepast door Peter VdS 1 Link naar reactie
Wheelie 200 Geplaatst: 26 mei 2021 Delen Geplaatst: 26 mei 2021 Ennnn? Gelukt ik vrees dat ik hier ook aan ga beginnen. Puur omdat ik vooraan bij de stoplichten nu geen wheelie kan doen Is die extra brandstofpomp nodig? De reden is duidelijk maar de onzekerheid of het echt nodig is ook.. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 20 juni 2021 Delen Geplaatst: 20 juni 2021 (aangepast) Op 26/5/2021 om 22:39, Wheelie 200 zei: Ennnn? Gelukt ik vrees dat ik hier ook aan ga beginnen. Puur omdat ik vooraan bij de stoplichten nu geen wheelie kan doen Is die extra brandstofpomp nodig? De reden is duidelijk maar de onzekerheid of het echt nodig is ook.. Volgens mij als het om die wheelie gaat kan je er beter een ktm superduke bij kopen op straat banden met een aangepaste tandwielverhouding. Met een beetje spelen ga je dan in 4 nog op het achterwiel. Bijkomend voordeel is dat je je vespa origineel kunt houden🤪 20 juni 2021 aangepast door Bowyer 1 1 Link naar reactie
Wheelie 200 Geplaatst: 30 juni 2021 Delen Geplaatst: 30 juni 2021 Optisch laat ik hem in originele staat.. ook al redelijk wat geknoei van vorige eigenaren hersteld. (Hij is zo vaak gepolished dat we door de lak zijn haha) Maar 8 pk (als hij dat nog heeft) is toch net een beetje te weinig om het verkeer niet op te houden Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 2 juli 2021 Delen Geplaatst: 2 juli 2021 Hoe kom je op 8 pk de meeste zijn 12 en sommige types voor de Duitse markt waren tien. Mogelijk zijn die ook in België geleverd daar heb ik geen weet van. Maar in ieder geval zou het tien en waarschijnlijk 12 pk moeten zijn. En mits de cilinder/zuiger niet al te erg vernageld is zou je dat ook wel ongeveer halen. En ik blijf er bij je kunt iets doen met een cilinder en een andere krukas maar blijf van de carters af. Originele carters zijn straks een vermogen waard en alles wat je er aan prutst vermindert de waarde. Als ik nu mijn px zou verkopen deed ik dat in onderdelen. alleen een net origineel blok kost hier inmiddels 1200 ballen Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 5 juli 2021 Delen Geplaatst: 5 juli 2021 On 7/2/2021 at 11:59 PM, Bowyer said: Hoe kom je op 8 pk de meeste zijn 12 en sommige types voor de Duitse markt waren tien. Mogelijk zijn die ook in België geleverd daar heb ik geen weet van. Maar in ieder geval zou het tien en waarschijnlijk 12 pk moeten zijn. En mits de cilinder/zuiger niet al te erg vernageld is zou je dat ook wel ongeveer halen. En ik blijf er bij je kunt iets doen met een cilinder en een andere krukas maar blijf van de carters af. Originele carters zijn straks een vermogen waard en alles wat je er aan prutst vermindert de waarde. Als ik nu mijn px zou verkopen deed ik dat in onderdelen. alleen een net origineel blok kost hier inmiddels 1200 ballen 8pk achterwiel, 10/12pk op de krukas Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 6 juli 2021 Delen Geplaatst: 6 juli 2021 Als je 20 tot 30 % verliest door het laten draaien van wat tandwieltjes... Bij een normale motor zit daar een zware koppeling tussen, dat stelt bij een vespa ook weinig Voor. dan heb je nog kracht die verloren gaat door een ketting, zijn niet altijd even goed op alle stukken, rekken uit etc... ook daar gaat energie in verloren. Ook dat heeft een vespa niet. Ook gaat er energie verloren doordat een achterbrug los beweegt van het blok en deschokbreker aan deze achterbrug de energie opvangt en inveert. OOk dit is bij een Vespa niet het geval aangezien het blok en het achterwiel 1 geheel is. Dan hangt het achtertandwiel van een motorfiets ook nog eens in rubbers om klappen etc in het vermogen op te vangen. Ook hier gaat weer energie in zitten. Ook dit heeft een vespa niet. De krukas draait via een paar tandwielen direct het achterwiel aan. Een lambretta is overigens een geheel ander verhaal. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 6 juli 2021 Delen Geplaatst: 6 juli 2021 houd rekening met een zeer zwaar vliegwiel in vergelijking met 'normale' motoren en de schuine vertanding van de koppeling naar de Primaire as. Maar voel u vrij om een standaard PX bij Sam op de rollenbank te zetten en het vermogen op het achterwiel te meten... 1 1 Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 9 juli 2021 Delen Geplaatst: 9 juli 2021 Op 6/7/2021 om 09:17, Speedracer zei: houd rekening met een zeer zwaar vliegwiel in vergelijking met 'normale' motoren en de schuine vertanding van de koppeling naar de Primaire as. Maar voel u vrij om een standaard PX bij Sam op de rollenbank te zetten en het vermogen op het achterwiel te meten... Ik ben er van overtuigd dat je verlies hebt dat kan ook niet anders maar 4 pk in een Vespablokje daar ben ik nog niet van overtuigd net als PDVD heb ik het idee dat alles wat veel verlies oplevert er bij een px blokje niet aan zit. En of die hypoid vertanding nou zoveel verlies oplevert? Link naar reactie
Wheelie 200 Geplaatst: 12 juli 2021 Delen Geplaatst: 12 juli 2021 Op 2/7/2021 om 23:59, Bowyer zei: Malossi 210 gemonteerd, leuk klusje. tot nu toe loopt hij het beste met de originele sproeiers 96 meen ik, met de 120 geen hoge toeren mogelijk. Met de 130 sputteren bij 5000 toeren. De Dikkere toering pijp en de langere bougie zijn onderweg.. De ontsteking afstellen gaat me even boven de pet, dit heb ik even overgenomen van een youtuber.. Choke doet het inmiddels niet meer. Aja de remmen had ik laten maken, maar ze zijn weer stuk (geen druk) dus remcilinders besteld. we blijven bezig Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 juli 2021 Delen Geplaatst: 12 juli 2021 3 uur geleden, Wheelie 200 zei: Malossi 210 gemonteerd, leuk klusje. tot nu toe loopt hij het beste met de originele sproeiers 96 meen ik, met de 120 geen hoge toeren mogelijk. Met de 130 sputteren bij 5000 toeren. Een 210cc met een 96 hoofdsproeier? Zo gaat ge idd bezig blijven (als ge geluk hebt tenminste) ... Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
Wheelie 200 Geplaatst: 12 juli 2021 Delen Geplaatst: 12 juli 2021 120 zit er nu op, maar kan hij überhaupt goed draaien zonder die bigbox en langere bougie? ik snap je bezorgdheid haha Link naar reactie
Wheelie 200 Geplaatst: 12 juli 2021 Delen Geplaatst: 12 juli 2021 Gaat om de cosa 200 trouwens Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 13 juli 2021 Delen Geplaatst: 13 juli 2021 Op 12/7/2021 om 19:21, Wheelie 200 zei: Malossi 210 gemonteerd, leuk klusje. tot nu toe loopt hij het beste met de originele sproeiers 96 meen ik, met de 120 geen hoge toeren mogelijk. Met de 130 sputteren bij 5000 toeren. De Dikkere toering pijp en de langere bougie zijn onderweg.. De ontsteking afstellen gaat me even boven de pet, dit heb ik even overgenomen van een youtuber.. Choke doet het inmiddels niet meer. Aja de remmen had ik laten maken, maar ze zijn weer stuk (geen druk) dus remcilinders besteld. we blijven bezig Ik zou voorlopig sowieso niet hoog in toeren rijden maar eerst een rustig roderen. En ja de kans is groot dat als je de bougie steekt die er in hoort en een uitlaat die past bij de cilinder dat één en ander beter gaat werken. Maar dat laatste wist je toch eigenlijk al wel?? Hoop ik althans! Link naar reactie
Wheelie 200 Geplaatst: 14 juli 2021 Delen Geplaatst: 14 juli 2021 23 uur geleden, Bowyer zei: Ik zou voorlopig sowieso niet hoog in toeren rijden maar eerst een rustig roderen. En ja de kans is groot dat als je de bougie steekt die er in hoort en een uitlaat die past bij de cilinder dat één en ander beter gaat werken. Maar dat laatste wist je toch eigenlijk al wel?? Hoop ik althans! Wel al een stuk beter met de touring pijp. maar sputtert nog wat tegen. Link naar reactie
Wheelie 200 Geplaatst: 23 juli 2021 Delen Geplaatst: 23 juli 2021 dussss. intussen een nieuwe choke, bougie en een fast fuel kraan. Voorheen al de malossi 210 en de bigbox. Deze kraan past trouwens totaal niet op een cosa- de tank zit nu 1cm hoger, ik dus ook. Het verschil in de hoeveelheid brandstof die eruit komt lijkt ook nihil. Ik heb nog een dikkere pakking gekocht voor tussen cilinder en carter.. maar daar ligt het probleem niet denk ik. Eigenlijk heb ik alle aanbevolen stappen gevolgd van een tutorial en ben 1500 verder maar de cosa loopt slecht Als iemand nog ideeën heeft? Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 juli 2021 Delen Geplaatst: 23 juli 2021 Nog altijd een 96 hoofdsproeier? Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
Pilaf Geplaatst: 23 juli 2021 Delen Geplaatst: 23 juli 2021 Op 12/7/2021 om 19:21, Wheelie 200 zei: De ontsteking afstellen gaat me even boven de pet, dit heb ik even overgenomen van een youtuber.. Dit is wel een belangrijke, timing aangepast voor de malossi 210 gecontroleerd met stroboscoop? Weet niet of je carburateur nog onderhoud heeft gehad maar een ultrasoonbad doet ook vaak wonderen. Misschien is het een idee om bij aanhoudende problemen even een eigen topic te starten. 1 Link naar reactie
Wheelie 200 Geplaatst: 23 juli 2021 Delen Geplaatst: 23 juli 2021 Cilinder opnieuw geplaatst, met nieuwe zuiger ringen.. en een dikkere pakking. Gaatje voor de niet voorgemengde olie gedicht. En ik heb er weer mee kunnen rijden :), bijna goed! Stroboscoop gaat de volgende stap zijn. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen