Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk50xl automatica motor vonkt, krijgt benzine heeft compressie maar start niet.


Theelen

Aanbevolen berichten

Ik heb recentelijk een nieuw blok gekocht voor mijn pk50xl automatica. Deze heb ik eronder gezet met een nieuwe carberateur. Hij vonkt, gaat rond en krijgt waarschijnlijk benzine (hoe kan ik dit testen?) Wat kan het probleem zijn? Ben het internet afgestruind maar ben ten einde raad. Kan iemand hulp bieden? 

Link naar reactie
  • 1 maand later...
3 uur geleden, Jens92 zei:

Staat de ontsteking juist? Achter het vliegwiel eens kijken of de streepjes overeen komen.

Als hij vonkt en hij krijgt benzine zou hij in principe moeten starten ja.. 

Dankjewel voor je reactie. De Vespa loopt eindelijk maar niet goed. Hij start maar wel pas na 30 keer kicken en rijdt niet harder dan 10 km/uur. Zou dat ook aan de ontsteking kunnen liggen? 

1 uur terug, Frissenappel zei:

Bougie al eens vervangen?

Soms vonken ze plots niet meer onder compressie. Vooral champion bougies durven dit al eens voorhebben

Ja heb tussen 3 bougies gewisseld. Inderdaad 1 Champion en 2 NGK bougies. Gelukkig loopt hij nu. 

Link naar reactie

is er wel een oliekeering aan de ontstekings kant geplaatst ? Indien niet heb je bovenstaande symptomen . Vliegwiel er even afhalen , dan kan je dat zien 

 

gr

 

aangepast door Adrian
Link naar reactie
Op 24/11/2020 om 15:43, Adrian zei:

is er wel een oliekeering aan de ontstekings kant geplaatst ? Indien niet heb je bovenstaande symptomen . Vliegwiel er even afhalen , dan kan je dat zien 

 

gr

 

Dankjewel voor de tip, zal binnenkort kijken of die er in zit🙋🏻‍♂️

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 24/11/2020 om 15:43, Adrian zei:

is er wel een oliekeering aan de ontstekings kant geplaatst ? Indien niet heb je bovenstaande symptomen . Vliegwiel er even afhalen , dan kan je dat zien 

 

gr

 

Beste, heb na een drukke periode tijd gehad om even te kijken. Heb het vliegwiel eraf proberen te halen met mijn poulietrekker maar dit is niet gelukt. Zelfs na het spuiten en in later trekken van WD-40 zit ie nog muurvast. Zijn er andere manieren om deze eraf te halen? 

Op 12/12/2020 om 14:05, fajes zei:

Halve maantje stuk? 

Ik had hetzelfde voor met de Vespa van mijn dochter. 

Hoi fajes, waar zit dat halve maantje precies bij de automatica? 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...