Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ten slotte account aangemaakt


Andy72

Aanbevolen berichten

Hallo,

Hier is Andy...

na reeds veel gelezen te hebben op het forum en toch wel een en ander opgestoken te hebben. Eindelijk een account aangemaakt, zodat een reactie ook eens mogelijk is en het niet blijft bij het stiekem lezen van al deze berichten. Zelf ben ik een liefhebber van de techniek en ben momenteel bezig met het (hopelijk) in orde brengen van een PX200 motor welke blijkbaar reeds een turbulent leven heeft gehad 😉

Link naar reactie

@Vespaciao is de motor van een kennis welke dacht een goede PX200 gekocht te hebben... helaas... motor was 10 jaar ouder dan het frame. Uiteindelijk reed hij wel, maar de olie van de versnellingen werd mee verbrand. Intern lek dus. Carter bleek een barst te hebben  en een poging tot herstelling. Nu is dat carter bij iemand die dat zou kunnen lassen. Iemand ervaring met het lassen van een carter??

 

IMG_20200903_221304.jpg

Link naar reactie

Ik niet, maar mits je in de buurt van Rijswijk woont is Arrows een aanrader, erg betaalbaar, en meestal binnen 30 min geregeld!

Dus vooral eens langs gaan daar, meest betaalbare bedrijf van NL, en hebben verstand van zaken, al heel vaak kapotte carters naar tevredenheid laten lassen.

(normaal gesproken reviseren ze daar aluminium vrachtwagen carters)

Link naar reactie

Welkom op het forum

Eerlijk gezegd heb ik geen vertrouwen in het lassen van een gegoten alu carter...ik vrees dat ge  er heeel wat kosten gaat insteken voor een matig tot slecht resultaat. Heb het vroeger ns geprobeerd met bromfietsmotor cartertje  na een tijdje  net naast de las terug gebarsten... ik persoonlijk zou uitkijken voor een ander carter.

groetjes Ronald

Link naar reactie
8 minutes ago, propliner said:

Welkom op het forum

Eerlijk gezegd heb ik geen vertrouwen in het lassen van een gegoten alu carter...ik vrees dat ge  er heeel wat kosten gaat insteken voor een matig tot slecht resultaat. Heb het vroeger ns geprobeerd met bromfietsmotor cartertje  na een tijdje  net naast de las terug gebarsten... ik persoonlijk zou uitkijken voor een ander carter.

groetjes Ronald

Echt geen probleem om alu carters te lassen, je moet alleen het juiste bedrijf weten te vinden, het alu van Vespa is prima te lassen!!  —> Arrows

Link naar reactie

nieuw carter minstens 800€... lassen is een "vriendendienst", met ervaring in carters lassen. Ik vermoed dat de krachten die op die plaats optreden ook wel meevallen, maar je moet inderdaad zorgen dat de scheur zeker gestopt is. Dus in de barst voldoende materiaal wegnemen om terug op te vullen. We zullen zien wat het resultaat is. Zal wel een fotoke posten. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...