Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Probleem na het vervangen stuur px125


Jan08

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Ik heb door een accident met mijn Vespa het gegoten deel van het stuur moeten vervangen. Echter nu zo goed als alles terug in elkaar zit heb ik twee problemen. 
1. De kabels voor het schakelen (zowel koppelingskabel als de 2 voor het schakelen zelf) blijven een beetje hangen en gaan niet meer vanzelf weer in hun kabelhuis.

2. De linker kant van het stuur waarmee je draait om te schakelen zit heel stroef in de beugels van het gegoten stuurhuis. Met als gevolg dat schakelen momenteel niet mogelijk is met 1 hand zoals ervoor.

 

Heel graag jullie tips/oplossingen voor deze problemen!

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Mogelijkheid 1

Heb je die onderkant van het stuur gespoten in de juiste kleur van uw scooter ? Zo ja zorg er voor dat alle verf verwijderd is in het gedeelte waar de schakelkruis door uw stuur gaat , dan een goede klod vet er aan , en probeer eens eerst of deze soepel beweegt zonder uw kabels bevestigd 

mogelijkheid 2

zitten uw kabels zeker goed?? Waarmee ik wil zeggen nergens geknikt of gedraaid zodat ze geen vrije loop hebben ? 

Mogelijkheid 3 

zijn uw kabels niet te hard aangespannen??

mogelijkheid 4 

bij het proberen schakelen staat de Vespa dan stil of beweeg je hem ook voor of achteruit , een Vespa schakelen met niet rollende motor kan ook soms problemen geven omdat het kan zijn dat de uitsparingen in de tandwielen niet in lijn staan 

 

grtz sidvespa

 

Zojuist, sidvespa zei:

schakelkruis is schakelbuis 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...