Dries_98 Geplaatst: 12 september 2020 Delen Geplaatst: 12 september 2020 Hallo iedereen! Terug een tijdje geleden dat ik hier nog geweest ben. Intussen is de VNB3T die ik ging restaureren voor mijn familie volledig klaar! Ze waren heel blij met het resultaat!😃 Nu is er jammer genoeg wel een probleem opgedoken en weet er niet meteen raad mee. De Vespa valt stil na een paar minuten mooi gedraaid te hebben, zeer vervelend... Bij de restauratie zijn de carburator en de dichtingen al vervangen geweest, alsook de contactpuntjes, bobijntje, bougie etc. Er is sinds dien zo’n 200km mee gereden en werkte altijd netjes dus weet niet goed wat er zou kunnen schelen. Had al eens gelezen over te lange benzineleidingen maar deze heeft de originele lengte. De afstelling lijkt me anderszijds ook in orde want de bougie geeft een mooie ‘koffie met melk’ kleur. Iemand die dit probleem kent of hier raad mee weet? Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!  Greetings 🙂 Link naar reactie
francyd1 Geplaatst: 12 september 2020 Delen Geplaatst: 12 september 2020 (aangepast) Luchtgaatje in tankklep verstopt? Vlotterkamer nazien of die vol benzine staat? 12 september 2020 aangepast door francyd1 Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 12 september 2020 Delen Geplaatst: 12 september 2020 6 uur geleden, francyd1 zei: Luchtgaatje in tankklep verstopt? Vlotterkamer nazien of die vol benzine staat? ik schat in de eerste, tankdop zal wel mee gelakt zijn. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 13 september 2020 Delen Geplaatst: 13 september 2020 Of een luchtbel in de benzineslang? Link naar reactie
Dries_98 Geplaatst: 13 september 2020 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2020 Hallo iedereen! Na het schrijven van deze post begon ik ook aan de tankontluchting te denken. Ik keek dit even na en dit was inderdaad het probleem. Gelukkig snel opgelost dus! 😃 Bedankt aan iedereen die gereageerd heeft! Link naar reactie
Vince07 Geplaatst: 16 oktober 2020 Delen Geplaatst: 16 oktober 2020 Hallo Mijn vespa v50special start vlot (met choke) maar krijgt het dan na een paar 100m rijden lastig alsof hij verdrinkt. Dan start hij terug vlot maar gas open is weer alsof hij verdrinkt. Carburator opnieuw af te stellen? of tankontluchting eens nakijken? Hoe doe ik dat :-s Groet Vincent  Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 17 oktober 2020 Delen Geplaatst: 17 oktober 2020 Er zit een gaatje in je benzine dop aan de binnenkant, even met lucht doorheen spuiten dan merkje wel of hij dicht zit. Link naar reactie
francyd1 Geplaatst: 17 oktober 2020 Delen Geplaatst: 17 oktober 2020 Check ook of je choke niet blijft hangen Link naar reactie
Juventino Geplaatst: 17 oktober 2020 Delen Geplaatst: 17 oktober 2020 Dank voor jullie snelle reacties. tankdop uitgeblazen = in orde choke blijft niet hangen, maar de vespa valt stil als ik de choke af zet. Probleem is nog niet opgelost, zal iets van langere adem worden. Ik ga een nieuwe topic starten onder mijn oude user. groet vincent IMG_1701.MOV Link naar reactie
Juventino Geplaatst: 17 oktober 2020 Delen Geplaatst: 17 oktober 2020 Ik ben een leek en te weinig een prutser, maar wil wel graag bijleren zodat ik zelf kan sleutelen om meer plezier te beleven aan mijn wesp. (voordat mijn vrouw weer vraagt om hem weg te doen) Koud gestart, maar vol gas loopt het niet goed. IMG_1702.MOV Link naar reactie
Dries_98 Geplaatst: 17 oktober 2020 Auteur Delen Geplaatst: 17 oktober 2020 15 minuten geleden, Juventino zei: Ik ben een leek en te weinig een prutser, maar wil wel graag bijleren zodat ik zelf kan sleutelen om meer plezier te beleven aan mijn wesp. (voordat mijn vrouw weer vraagt om hem weg te doen) Koud gestart, maar vol gas loopt het niet goed. IMG_1702.MOV Hallo Juventio, leuk dat je ook wil bijleren! Is de motor goed afgesteld? Ik had in het begin ook problemen met het afstellen van de motor. Achteraf bleek dan dat de gaskabel toch iets te hard aangespannen was waardoor er constant wat ‘gas’ gegeven werd. Controleer dit ook zeker eens! Verder zou ik zeggen, probeer hem eens te laten draaien met de tankdop open voor een aantal minuten. Zo heb ik achterhaald dat het ontluchtingsgaatje verstopt zat bij mij.  Nog een ander probleem dat ik had was dat hij mooi draaide en reed, maar na even draaien begon de vlotterkamer over te lopen en verzoop hij. Het vlotternaaldje was aan vervanging toe. Ik verving dit en het probleem was opgelost! Laat even weten als je dit allemaal geprobeerd hebt, we denken met je mee!  groetjes,  Dries 1 Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 oktober 2020 Delen Geplaatst: 17 oktober 2020 Draait wel met choke = te weinig benzine = vuil in carburator of benzinekraan verstopt of de leiding te lang. Staat je luchtmengschroef op 1.5 toeren uitgedraaid? Groetjes, nero. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 17 oktober 2020 Delen Geplaatst: 17 oktober 2020 Die benzineleiding is alvast de helft te lang. Link naar reactie
Bowyer Geplaatst: 17 oktober 2020 Delen Geplaatst: 17 oktober 2020 24 minuten geleden, Frederik9111 zei: Die benzineleiding is alvast de helft te lang. yep, tank monteren en slang net niet strak trekken en dan op de carbu schroeven. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen