Ga naar inhoud
Vespaforum.be

VNB3T valt stil na paar minuten draaien


Dries_98

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Terug een tijdje geleden dat ik hier nog geweest ben. Intussen is de VNB3T die ik ging restaureren voor mijn familie volledig klaar! Ze waren heel blij met het resultaat!😃

Nu is er jammer genoeg wel een probleem opgedoken en weet er niet meteen raad mee. De Vespa valt stil na een paar minuten mooi gedraaid te hebben, zeer vervelend...

Bij de restauratie zijn de carburator en de dichtingen al vervangen geweest, alsook de contactpuntjes, bobijntje, bougie etc. 

Er is sinds dien zo’n 200km mee gereden en werkte altijd netjes dus weet niet goed wat er zou kunnen schelen. Had al eens gelezen over te lange benzineleidingen maar deze heeft de originele lengte. De afstelling lijkt me anderszijds ook in orde want de bougie geeft een mooie ‘koffie met melk’ kleur.

Iemand die dit probleem kent of hier raad mee weet?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

 

Greetings 🙂

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hallo

Mijn vespa v50special start vlot (met choke) maar krijgt het dan na een paar 100m rijden lastig alsof hij verdrinkt.

Dan start hij terug vlot maar gas open is weer alsof hij verdrinkt.

Carburator opnieuw af te stellen?

of tankontluchting eens nakijken? Hoe doe ik dat :-s 

Groet

Vincent

 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Juventino zei:

Ik ben een leek en te weinig een prutser, maar wil wel graag bijleren zodat ik zelf kan sleutelen om meer plezier te beleven aan mijn wesp.

(voordat mijn vrouw weer vraagt om hem weg te doen)

Koud gestart, maar vol gas loopt het niet goed.

Hallo Juventio,

leuk dat je ook wil bijleren!

Is de motor goed afgesteld?

Ik had in het begin ook problemen met het afstellen van de motor. Achteraf bleek dan dat de gaskabel toch iets te hard aangespannen was waardoor er constant wat ‘gas’ gegeven werd. Controleer dit ook zeker eens! 
Verder zou ik zeggen, probeer hem eens te laten draaien met de tankdop open voor een aantal minuten. Zo heb ik achterhaald dat het ontluchtingsgaatje verstopt zat bij mij. 
 

Nog een ander probleem dat ik had was dat hij mooi draaide en reed, maar na even draaien begon de vlotterkamer over te lopen en verzoop hij. Het vlotternaaldje was aan vervanging toe. Ik verving dit en het probleem was opgelost!

Laat even weten als je dit allemaal geprobeerd hebt, we denken met je mee! :)

 

groetjes,

 

Dries

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...