Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vervuilde carburateur?


Aanbevolen berichten

Goedendag, 

Ik ben in het bezit van een Vespa Lx50 uit 2008. Sinds ik een auto gekocht heb, gebruik ik mijn scooter een stuk minder. Op het moment dat ik mijn scooter pak, heb ik er onderweg last van, dat mijn scooter terugzakt in snelheid en soms zelfs helemaal stil valt. Daarna herpakt hij zichzelf en vervolg ik mijn weg. 
Ik heb de carberateur twee keer zelf schoongemaakt (met verbetering maar niet helemaal weg) en één keer door een scootergarage laten schoonmaken.
Echter lijkt het zeer snel weer erger te worden. 

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen?  
 

alvast bedankt,

Mark

Link naar reactie

Is het een 2t of een 4t?

Controleer eens aan de rechterzijde ter hoogte van het knipperlicht de staat van je brandstofkraan en de slangen van je kraan naar je carburateur.

Het zou je vacuumslang kunnen zijn maar ook een vervuilde tank of de brandstofkraan zelf kan de oorzaak zijn. Er zit ook vaak een klein filtertje in je vacuumleiding, controleer deze ook. 

Bij twijfel brandstofkraan en slangen vervangen, na 12 jaar hebben deze onderdelen hun beste tijd wel gehad. Dat geldt overigens ook voor de rest van de slangen welke verbonden zijn met de carburateur, bij twijfel vervangen.

De carburateur kan je eventueel ook nog ultrasoon laten reinigen om de kleine kanaaltjes echt goed schoon te krijgen, dan heb je dit deel ook uitsloten.

Er is al veel over geschreven maar als je weinig rijdt is het advies premium brandstoffen (e5 shell/bp of ander merk waar nog geen ethanol wordt toegevoegd).

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...