Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bgm 177 vs pinasco magny cours 177


koeno83

Aanbevolen berichten

Het kan alleszinds een aanleiding zijn voor ontvoldoende ontkoppelen! even snel enkele fotootjes van de Scooter-Center site geplukt.

Kant vliegwiel:

unterlegscheibe_auf_kurbelwelle_unter_kupplung_32_2x15_7x1_5mm_vespa_sprint150_vlb1t_ts125_vnl3t_gt125_vnl2t_gtr125_vnl2t_gl150_vla1t_super_vnc1t_vna2t_ab_081469_vnb_vba_vbb_vgla_vglb_7670012_1_.jpg

Kant koppeling:

unterlegscheibe_auf_kurbelwelle_unter_kupplung_32_2x15_7x1_5mm_vespa_sprint150_vlb1t_ts125_vnl3t_gt125_vnl2t_gtr125_vnl2t_gl150_vla1t_super_vnc1t_vna2t_ab_081469_vnb_vba_vbb_vgla_vglb_7670012_2_.jpg

  • Like 2
Link naar reactie

Ik denk dat ik er achter ben. Mijn Vespa van 1976 heeft als laatste model nog de spacer van 1,7 mm, daarna zijn ze 3,3 mm.

ik vermoed dat de drt 23 tands deze nodig heeft. De oude koppelingen zijn 32,5 mm en de latere 34mm. 

Vandaar dat hij dus pas erg laat ontkoppelt en wat ratelt omdat hij niet mooi uitlijnt. 

  • Like 3
Link naar reactie

Er zijn erg veel varianten koppelingen, dus altijd slim om vantevoren de koppelingen met elkaar te vergelijken, enkele tienden van mm’s maken al uit.

Dus oude koppeling plus shim en nieuwe koppeling plus shim met elkaar vergelijken, en zorgen dat die totaalmaat gelijk is.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...