koeno83 Geplaatst: 5 september 2020 Delen Geplaatst: 5 september 2020 Hoi, Het wordt nu toch eens tijd om mijn Dr177 vervangen, ik wordt gek van het gerammel en getril. Nu was het plan om de BGM 177 te kopen maar die lijkt nergens op voorraad. Heeft iemand ervaring met de Pinasco Magny Cours 177? Is deze ook plug en play te plaatsen op mijn Sprint Veloce? Andere aanbevelingen voor cylinders zijn ook welkom, gaat niet om meer snelheid maar gewoon betrouwbaar en rustig toeren. groet Koen Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 5 september 2020 Delen Geplaatst: 5 september 2020 Ik heb die Magny Cours op mijn Sprint V motor gezet. Wel de 190cc versie (langere krukas). Buiten het feit dat hij draait kan ik er echter nog niks van zeggen, zit nog op mijn frame te wachten Was trouwens plug & play. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 6 september 2020 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2020 Heb je ook de vertanding aangepast voor 190cc? Zit zeg te denken om meteen een 23 takes koppeling te plaatsen. Drt heeft er 1 die op je bestaande blok past. Link naar reactie
wago Geplaatst: 7 september 2020 Delen Geplaatst: 7 september 2020 ik heb eentje steken op mijn sprint (2 poorts), loopt perfect maar wel best met 4tot5% olie rijden. greets, Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 7 september 2020 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2020 4/5% is we veel grote kans op vastlopers dus of doe je dit gewoon om geen risico te lopen? Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 7 september 2020 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2020 Weet iemand ook het voordeel van de Pinasco magny cours met centered spark plug? Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 7 september 2020 Delen Geplaatst: 7 september 2020 De kop met centrale bougie heeft een iets hogere compressieratio. Hoger compressie >> meer kaboem >> iets meer vermogen 4/5% is niet nodig. De eerste 50km adviseert Pinasco 3%, daarna weer afbouwen naar 2%. Anderzijds heb ik alleen maar 3% mengeling in huis; ging tot nu toe helemaal prima. Ik ben grote fan van de Mangycours. Met 22/67, Si24-24 en eventueel een 1800g vliegwiel heb je een erg leuke setup. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 7 september 2020 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2020 1 uur terug, Frederik9111 zei: Ik ben grote fan van de Mangycours. Met 22/67, Si24-24 en eventueel een 1800g vliegwiel heb je een erg leuke setup. Klinkt goed, ik heb hem besteld. De setup gaat worden. 177 Magny Cours, 23/67, si24/24, Vespatronic met 1950 gram vliegwiel. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 On 9/6/2020 at 11:42 AM, koeno83 said: Heb je ook de vertanding aangepast voor 190cc? Zit zeg te denken om meteen een 23 takes koppeling te plaatsen. Drt heeft er 1 die op je bestaande blok past. Ja, bgm superstrong 23 tandjes en si24/24e Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 18 uur geleden, koeno83 zei: Klinkt goed, ik heb hem besteld. De setup gaat worden. 177 Magny Cours, 23/67, si24/24, Vespatronic met 1950 gram vliegwiel. 23T-koppeling is mogelijk nét iets te lang. Sowieso best een kortere 4de versnelling. Met een originele bak bvb. met 2 passagiers verlies je naar mijn ervaring veel souplesse tegenover een (theoretisch) hogere topsnelheid. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 18 minutes ago, Frederik9111 said: 23T-koppeling is mogelijk nét iets te lang. Sowieso best een kortere 4de versnelling. Jij vergist je 😉 1 Link naar reactie
iHans Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 Zit ook zwaar over andere cilinder te denken, ben dat gerammel inmiddels ook wel beu dus benieuwd naar jouw ervaring straks Koen. De rij eigenschappen van de DR bevallen me wel prima trouwens. Ik heb al een 23 koppeling. Vind het prettiger qua toerental op cruise snelheid, tegen de 80 km is dat in mijn geval. Maar ik rij nooit met een passagier dus zou niet weten of het dan te kort schiet. Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 (aangepast) 46 minutes ago, DD_ves said: Jij vergist je 😉 Mea culpa.. niet voor een 177. 22 voor een 177, 23 voor een 190 8 september 2020 aangepast door DD_ves 1 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 46 minuten geleden, DD_ves zei: Jij vergist je 😉 1 minuut geleden, DD_ves zei: Sorry.. niet voor een 177. Ziedewel 1 Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 8 september 2020 Delen Geplaatst: 8 september 2020 3 minutes ago, Frederik9111 said: Ziedewel Kwas in de war aangezien koeno vroeg naar mijn vertanding 😉 Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 8 september 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2020 3 uur geleden, Frederik9111 zei: 23T-koppeling is mogelijk nét iets te lang. Sowieso best een kortere 4de versnelling. Met een originele bak bvb. met 2 passagiers verlies je naar mijn ervaring veel souplesse tegenover een (theoretisch) hogere topsnelheid. Ja zou goed kunnen, maar voor die 30,- ga ik het gewoon eens proberen. Vindt hem nu met de Dr177 al iets te hoog in toeren wanneer ik rustig 90 rijdt op de 80km wegen. Mocht het niet lekker rijden dan zit de oude koppeling er zo weer op. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 7 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2020 Ik heb het blok eronderuit om de Dr te vervangen voor de Pinasco en de koppeling voor de 23tands. nu twijfel ik alleen of een versterkte koppelingkorf noodzakelijk is, want dat betekent wel een kleine aanpassing aan het blok omdat hij hem anders boven raakt. nu ziet de koppeling er prima uit na het rijden met de Dr. wat zeggen jullie? Zijn er ervaringen dat de korf kapot gaat met een 177 pinasco? Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 november 2020 Delen Geplaatst: 7 november 2020 De korf lijkt me nog ok, de platen iets versleten. Heb je die versteviging zo aangekocht of is het self made? Groetjes, nero. Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 7 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2020 Hoi Nero, De platen idd versleten want hij greep nog al bij het koppelen, wel gek naar pas 1000km. Was een compleet nieuwe koppeling maar geen hele dure. Heb nu betere platen gekocht. Die verstevigde korf heb ik zo gekocht bij 10pollici.com kost iets van 15,-. gr Koen Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 november 2020 Delen Geplaatst: 7 november 2020 Ik weet niet of die aangekochte verstevigde korf gaat passen. Normaal plaats ik een fijne ring iets onder de laatste koppelingsplaat. en die moet ik al wat bijwerken om niet tegen het carter te komen. 't Zijn ofwel de koppelingsplaten ofwel de korf die het "begeven", afhankelijk van de hardheid van het materiaal. Wat ik doe bij repro- korven is de zijkanten uitharden door ze oranje-rood te laten gloeien door verhitting en nadien snel af te koelen in olie. Zover ik al ondervonden heb geeft dit goede resultaten. De ring dient meer om de korf te beschermen tegen open gaan of het afbreken van stukken. Dit gebeurd vooral bij hoogtoeriger lopende motoren, voorzien van een elektronische ontsteking type vespatronic. Groetjes, nero. 1 1 Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 7 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2020 Ik rij wel met een vespatronic en de koppeling zal het nu met de Pinasco wel zwaarder krijgen. Dus denk dat ik hem wel ga gebruiken. Zal een stukje afhalen van mijn Carter zodat hij er niet tegen aan kan komen. De versteviging zit niet aan de rand van de korf maar steekt wel iets naar buiten dus gaat hij aan de bovenkant de Carter raken. volgens mij kan het geen kwaad om een stukje van af te halen van dat de wat uitsteekt. Ik heb al eens een Carter gehad waar dit was bijgewerkt. Link naar reactie
Niels_1977 Geplaatst: 8 november 2020 Delen Geplaatst: 8 november 2020 Ook een aanrader voor de getunede motoren, de honda cr80 koppelingsplaten, met een breder contactvlak, zodat de platen en de korf minder snel slijten. Denk echter dat die enkel geschikt zijn voor cosa; https://blog.scooter-center.com/kupplungsbelaege-bgm-pro-o108mm-typ-honda-cr80-modifiziert-fuer-kupplungstyp-vespa-cosa2fl-1992-px-1995-superstrong-scooter-service-mmw-4-scheiben/ Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 8 november 2020 Delen Geplaatst: 8 november 2020 18 hours ago, koeno83 said: Ik rij wel met een vespatronic en de koppeling zal het nu met de Pinasco wel zwaarder krijgen. Dus denk dat ik hem wel ga gebruiken. Zal een stukje afhalen van mijn Carter zodat hij er niet tegen aan kan komen. De versteviging zit niet aan de rand van de korf maar steekt wel iets naar buiten dus gaat hij aan de bovenkant de Carter raken. volgens mij kan het geen kwaad om een stukje van af te halen van dat de wat uitsteekt. Ik heb al eens een Carter gehad waar dit was bijgewerkt. Ik heb dat ook gedaan bij mijn Sprint V blok: 1 Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 8 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2020 Ziet er netjes uit, gewoon met de drempel gedaan? Link naar reactie
DD_ves Geplaatst: 8 november 2020 Delen Geplaatst: 8 november 2020 31 minutes ago, koeno83 said: Ziet er netjes uit, gewoon met de drempel gedaan? Ja, met schuurpapierkopje Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen