Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ik ben Frank en ben sinds kort eigenaar van een Vespa 125 gt, bj 1966. Nu, bij nader onderzoek ben ik uitgekomen op 2 chassisnummers, de geslagen nummer in de kader en een plaatje, dat gereveteerd zit op de kader, naast de voeten. (Een plaats waar dat het eigenlijk niet hoort te zitten).

Na wat opzoekwerk op scooterhelp.com ben ik erachter gekomen dat het frame een 1966, 125 gt is maar de motor en het gereveteerd plaatje aan de voeten komen van een px 125 van 1982...De papieren en inschrijving van de eigenaar stemmen hier ook met overeen.

Ben dan mijn verhaal gaan halen bij de politie. Op het geslagen chassisnummer vinden ze niks (ook niet geseind) en op het andere nummer is ook niets verdachts te vinden. Plaat aanvragen, verzekeren en rijden was het advies...

Nu ben ik toch wat in de war met 2 verschillende nummers...Gewoon rijden of houden voor onderdelen? 🤨

Alvast bedankt 👍

aangepast door Sprint81
Link naar reactie

Alvast bedankt voor de snelle reactie. Zal deze avond een paar foto's maken. Het origineel framenummer is vnl2t 25xxx. Is volgens mij ook niet mee geprutst. Plaatje opzij is vnx2t 44xxx. Motornummer staat op de draagarm en matched in bouwjaar met het plaatje.

Op de originele geslagen nummer (1966) staat niets ingeschreven (die vinden ze zelfs niet terug) , op de nummer van het gereveteerde plaatje (px 125, 1982)staan de papieren en inschrijvingsbewijs op geregistreerd. Volgens politie geen enkel probleem. Tis dat dat me wakker houdt.. .

 

aangepast door Sprint81
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hip hoi, eindelijk antwoord gehad van de verzekering. Volgens div nog nooit ingeschreven in Belgie zodus moet ik passeren langs de douane voor een vignet E705 en een bewijs van bouwjaar zien te verkrijgen . Nu, mijn vraag, ik heb dat ding ooit spreekwoordelijk gekregen bij een bak bier zodus heb geen aankoopbewijs of dergelijke. Is een bewijs van de politie ook goed? Gaat er toch om dat ge dat ding niet illegaal hebt verkregen, toch? Voor het bewijs van bouwjaar best scooterhelp.com raadplegen en doorsturen? Alvast bedankt.

Link naar reactie

Volgens scooterhelp een Vespa 125 GT (uit 1965?), met zo te zien een px blok. (vandaar het px plaatje?)

Plaatje kan je er meteen afhalen, dat slaat nergens op.

En die Sprint logos kunnen er dus ook af, als het frame serienummer klopt.

Zie voor meer info: https://www.scooterhelp.com/serial/ves.frame.serial.numbers.html

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...