Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 50n 1966 startproblemen


JBM_px125

Aanbevolen berichten

Hi!

Onlangs een Vespa 50N (1966) aangekocht.
Deze rijdt goed en start ook vrij vlot bij vertrek. Enkel als ik net een toertje heb gedaan, de motor laat stilvallen en kort daarna terug wil inkicken lukt het niet meer. Pas na een poosje wachten krijg ik de motor terug in gang. Is dit normaal voor zo'n 'oudere' motor? Of doe ik iets verkeerd?

Nog een kleine bijkomende vraag: olie reeds met benzine mengen in jerrycan of olie mengen bij tankbeurt (volgens het aantal getankte liters?)

 

Alvast bedankt voor alle tips!

 

Gtz

JBM

Link naar reactie
20 uur geleden, JBM_px125 zei:

Hi!

Onlangs een Vespa 50N (1966) aangekocht.
Deze rijdt goed en start ook vrij vlot bij vertrek. Enkel als ik net een toertje heb gedaan, de motor laat stilvallen en kort daarna terug wil inkicken lukt het niet meer. Pas na een poosje wachten krijg ik de motor terug in gang. Is dit normaal voor zo'n 'oudere' motor? Of doe ik iets verkeerd?

Nog een kleine bijkomende vraag: olie reeds met benzine mengen in jerrycan of olie mengen bij tankbeurt (volgens het aantal getankte liters?)

 

Alvast bedankt voor alle tips!

 

Gtz

JBM

bij het stilleggen de bougie even uitdraaien vervolgens een paar keer kicken tot er geen rook meer uit de bougie opening komt. Bougie monteren en opnieuw proberen starten. als dit meteen lukt dien je de carbu iets armer af te stellen. Helpt dit niet, verder kijken richting ontsteking. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...