Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lakken


Bels

Aanbevolen berichten

hoi, 

Mijn vespa T5 ligt bijna volledig uiteen ..  nu tijd om te laten zandstralen/ luchtgommen , uit te deuken op sommige plaatsen en ev. bij te plamuren.  Wou de carroserie laten poederlakken maar hoe doe ik het voor de "plastieke" onderdelen? Lamp behuizing? Claxon behuizing...ed.? Zelf lakken met 2k lak? Wil graag zelfde kleur op alles. 

Graag tips en tricks..  advies? 

Goede lakkerij in de kempen?

Greetz

Link naar reactie

Ik dacht ( maar ben niet zeker ) dat poederlakken alleen op bloot metaal kan ,dit omdat er een elektrische lading op metaal komt en de verfdeeltjes daar dan naar aangetrokken worden , dus uitplamuren zal dan niet lukken 

grtz sidvespa

Link naar reactie
11 uur geleden, sidvespa zei:

Ik dacht ( maar ben niet zeker ) dat poederlakken alleen op bloot metaal kan ,dit omdat er een elektrische lading op metaal komt en de verfdeeltjes daar dan naar aangetrokken worden , dus uitplamuren zal dan niet lukken 

grtz sidvespa

Idd klopt volgens mij ook. Welk procede kan ik dan wel gebruiken? Natlakken? Wat met pvc onderdelen?

Mvg

Link naar reactie

Zou me verbazen dat die plastic stukken pvc zijn. Zal eerder ABS of HDPE zijn.

Sommige kunststoffen kunnen gepoederlakt worden met een tribo systeem. Aangezien dit een redelijk eenvoudig en niet professioneel systeem is denk ik niet dat veel professionele poederlakkers dit hebben. Die gebruiken meestal een corona systeem. (Geen mop:))

Als je het zelf wil proberen mag je mijn set up wel huren. Smelttemperaturen en cure tijden moet je wel zelf opzoeken/testen dan, hangt af van je gekozen poeder.

Om kunststoffen te lakken dien je voor te bereiden met Plastic primer, gewone 1k of 2k primer en tenslotte aflakken met ofwel kleur+clear of 2k kleurlak. 

Opgelet; waterdragende lak kan zonder intercoat niet gebruikt worden over een solventgedragen primer en vice versa.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...