Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa gs vs2 - linker bil, spatbord en speedo gezocht


Frederik9111

Aanbevolen berichten

Op zoek naar een spatbord, linker bil (kant accu en bagagevak) en speedo voor een VS2T-projectje.

- De bil zou identiek zijn aan VS3 is ook in repro te krijgen maar de pasvorm is meestal niet al te fantastisch. Een ouder exemplaar geniet daarom de voorkeur.
- Het type spatbord is me niet duidelijk. Weet iemand of dit effectief een afwijkend model is i.v.m. VS1, 3, 4 of 5? 
- De speedo zou, als ik het goed begrepen heb, dezelfde zijn voor VS1 t.e.m. VS4. 

De staat maakt niet veel uit, zolang maar het maar herstelbaar is. Het wordt sowieso een full resto. Iemands nog iets liggen of onlangs ergens op internationale fora zien passeren? Alle tips zijn welkom!

 

 

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie

Ik dacht dat enkel de VS5 een kleine geplooide lip heeft onderaan het spatbord en de andere een vlakke rand hadden, ze zijn sowieso niet allemaal gelijk van VS1-5.

https://www.sip-scootershop.com/IT/Products/76028100/Parafango+per+Vespa+150+GS+VS5.aspx?_country=60E21013-96E4-4B2A-9251-097FB263BCBA&gclid=CjwKCAjwkJj6BRA-EiwA0ZVPVgqIM5lXzevEznR5zEJ8eFC8uu3iv3q-yE03ZmJ6rbYvQ18coej7PBoCk2wQAvD_BwE

  • Like 1
Link naar reactie

Aha, dat lijkt idd in lijn met de modellenbeschrijving onderaan de scherpe VS1-versie.

Deze dus: https://www.sip-scootershop.com/IT/Products/parafango+per+vespa+150+gs+vs1_76029000 

image.png.d8e88febf1816b7f4a80e9d21fbcffb8.png

Op dit moment zit er dus duidelijk een foutieve latere VS5 variant onder.

Bedankt voor de tip!

image.thumb.png.d90938154ec81dd7b413b4f82310c2b0.png 

 

aangepast door Frederik9111
Link naar reactie
9 hours ago, Frederik9111 said:

Aha, dat lijkt idd in lijn met de modellenbeschrijving onderaan de scherpe VS1-versie.

Deze dus: https://www.sip-scootershop.com/IT/Products/parafango+per+vespa+150+gs+vs1_76029000 

image.png.d8e88febf1816b7f4a80e9d21fbcffb8.png

Op dit moment zit er dus duidelijk een foutieve latere VS5 variant onder.

Bedankt voor de tip!

image.thumb.png.d90938154ec81dd7b413b4f82310c2b0.png 

 

Dat is een spatbord voor eennVNB of misschien een GS160, maar geen Enkele GS150...

Link naar reactie

Het betreft idd een Waalse garage/barnfind. De Vespa heeft er met zekerheid enkele decennia gestaan, dus de kans op Benelux Misa is relatief groot (komt alvast overeen met de activiteitsjaren van Misa). De rechter bil vonden we ondertussen terug in diezelfde barn. 

Even hypothetisch: zou het spatbord (net als het achterlicht) ook afwijkend kunnen geweest zijn voor een eventueel Misa exportmodel, of is dat wishful thinking?  :) 

image.png

Link naar reactie

Dat achterlicht kom je tegen  in landen waar een stoplicht destijds al wettelijk was, naast België ook in Engeland, Zweden, ... Wel in Italië gefabriceerd en niet specifiek Misa. Het voorspatbord is mogelijk van een Gs160 en achteraf geplaatst. Dat is niet Misa specifiek, maar voor een Vs2 altijd van Italiaanse makeliij EN zonder benedenrand, in tegenstelling tot de VS5.

Zijn die bedieningsknopjes rechts op het stuur wit van kleur? Niet toevallig merk Hella? Dat zou dan weer Duits kunnen zijn ...

Hangen er stickers op de binnenzijde van het carbu deksel, of een vertikaal nummer achter het carbu deksel?

  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
11 uur geleden, Edwin zei:

Dat zadel ligt inmiddels bij mij op het schap te wachten om gerestaureerd te worden. Toch ne kleine wereld hè.

Het frame was er ook bij en mag weg voor iemand die interesse heeft.

Ik bedoel het zadelframe en niet het vespa frame ☺️☺️☺️

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...