Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Px 125 - tubeless whitewalls


Barte

Aanbevolen berichten

hi Allen 

Een heikel thema gezien dit al een paar keer gepasseerd is op het forum (echter wel een aantal jaren geleden), en ik wil graag jullie mening hierover hebben. Heb momenteel tubeless whitewalls van Shinko opliggen, en wil deze graag vervangen naar nieuwe & degelijke tubeless whitewalls. 

Eerst en vooral, voor iedereen komt met het punt 'dat bestaat niet', is dit effectief zo? Als het zo is, prima, maar ik wil het graag weten alvorens ik voor een ander type kies. Ik ben fan van de whitewall look, en wil kijken of het degelijk/veilig kan. Alle raad is meer dan welkom, en adressen (rond Antwerpen bij voorkeur, woon in Brasschaat) ook zekers welkom. 

Alvast bedankt voor jullie advies! 

Link naar reactie

OPGEPAST! het zijn schuivers en ik kan het weten. Na dat ik er mee gevallen was (ik reed 40km/uur op een licht nat wegdek) ,is er iemand van Continental komen rijden met mijn PX. Volledig motorpak en laarzen aan en met een niet te verbergen minachting is die vertrokken. 10minuten later kwam hij langzaam aangereden. Hij stapte af en zei :ja dat hebt ge met zo een oud bandprofiel. Ge zijt verwittigd.

 

  • Triest 1
Link naar reactie

Die Conti's zijn topbandjes. Er zit GEEN verschil tussen de Conti whitewall versie van de K62 en de normale versie! Beiden hebben het reinforced carcas waardoor ze ook goed als tubeless te gebruiken zijn. 

https://www.continental-tires.com/motorcycle/tires/scooter-tires/k62-k62ww

Ik ben er probleemloos in alle weersomstandigheden (van 40 tot gigabuien over slecht wegdek in de ardennen) mee naar Italië en terug gereden met mijn P200E. Het jaar erop probleemloos op en neer naar Spanje, dit met zware bepakking. 

Op licht nat wegdek moet je altijd uitkijken, zeker als het lang niet geregend heeft, maar dat heb je met alle banden. 

 

Sowieso als je voor banden gaat... altijd voor de goede merken gaan, dit is het enige contact met de weg wat je hebt en daar wil je niet op bezuinigen! (denk aan Continental, Michelin, Pirelli, Dunlop, Bridgestone)

 

S5xMuIm.jpg

aangepast door pdvd
  • Like 3
  • Verward 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...