Jump to content
Vespaforum.be

Bougie kleur


Gio

Recommended Posts

Een vraag over het kleur van mijn bougie,  als dit goed is van kleur?

Persoonlijk lijkt me iets te licht. 

Blok is een 200 en carb si 24 dellorto spaco . Hoofdsproeier 122 

Uitlaat: sip road , bougie 200 km oud .

Mengsel is 1.25 .

Luchtschroef 2 toeren open. 

Daarvoor had ik een sproeier 125 , maar was aan de zwarte kant van kleur. 

Bougie is een ngk 7e 

 Hopelijk ben ik hier fout !

Mvg 

20200824_120654.thumb.jpg.ddf105c92432cb06efac65c8324a693d.jpg

20200824_120857.jpg

20200824_120626.jpg

20200824_120555.jpg

Link to comment

Vindt hem ook iets te licht.Zie hem liefst koffiebruin.Dit is koffiebruin met iets te veel melk.

Maar zoals je al zei: een maatje groter is te vet.

even geen oplossing.Onder de juiste zelfde goede omstandigheden vergeleken?

 

 

  • Like 1
Link to comment

Klopt nero, maar als je aan de lichter kant is moet de schroef weer in gedraaid worden niet ? En dan ga ik richting 1,5 toeren weer? Dan klopt misschien het verhaal over het fijne draad weer niet ? 

Maar hoe ze zeggen,  ieder blok is verschillend zeker. 

Zal daar eerst proberen . 

Voor de rest merk ik niets tijdens het rijden,  reageert zeer goed. 

Link to comment

Blijf maar bij die 125, je zal geen verschil merken bij 't rijden maar als ej meer dan 1 kilometer vol blijft rijden zal de temperatuur in de cilinder nog wat naar boven kruipen en dan wil je niet te dicht op de grens rijden. Better safe than sorry...

  • Like 2
Link to comment
51 minuten geleden, Gio zei:

Klopt nero, maar als je aan de lichter kant is moet de schroef weer in gedraaid worden niet ? En dan ga ik richting 1,5 toeren weer? 

En hier blijft de eeuwige vraag: Is rijker meer brandstof of meer lucht?   :)

Groetjes, nero. 

  • Like 1
Link to comment

De recentere carbu's hebben een mengvijs met fijner draad. Standaard +/- 2.5 toer uitgedraaid. Uitdraaien =  meer benzine door het extra kanaaltje aanzuigen = licht verrijken.
2 toeren is dus theoretisch iets armer dan 2.5. In mijn standaard 200's volstaat een 122 zonder mengsmering, 120 met oliepomp, i.c.m. semi-expansie-uitlaat. Mijn Pinasco 215 draait best tussen 125 (zomer?) en 128 (winter?). Voor een verder standaard blok is 125 in theorie dus aan de rijke kant, maar je weet maar nooit. Elke motor en carbu zijn anders, dus 125 is bepaalde gevallen soms de betere optie. 

 

 

  • Like 2
Link to comment

Frederik,  sproeier 125 zit terug erin en luchtschroef 2,5 toeren uit . 

Lijkt alsof je beter gaat , maar kan een gedachten zijn . 

Precies meer kracht of langer kan doortrekken.  

Zal wat foto's bij doen van de 2 testen,  maar zie niet direct een verschil. 

De eerste 3 foto's 3de test en de 2de test .

 

 

20200825_130254.jpg

20200825_130226.jpg

20200825_130202.jpg

20200825_125541.jpg

20200825_125454.jpg

20200825_125409.jpg

Edited by Gio
Link to comment

Ik zou alleszins eens proberen met een koudere bougie zoals Spaniard voorstelde, gewoon om te zien of er een verschil is. 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...