Gio Geplaatst: 24 augustus 2020 Delen Geplaatst: 24 augustus 2020 Een vraag over het kleur van mijn bougie, als dit goed is van kleur? Persoonlijk lijkt me iets te licht. Blok is een 200 en carb si 24 dellorto spaco . Hoofdsproeier 122 Uitlaat: sip road , bougie 200 km oud . Mengsel is 1.25 . Luchtschroef 2 toeren open. Daarvoor had ik een sproeier 125 , maar was aan de zwarte kant van kleur. Bougie is een ngk 7e Hopelijk ben ik hier fout ! Mvg Link naar reactie
Hendry Geplaatst: 24 augustus 2020 Delen Geplaatst: 24 augustus 2020 Vindt hem ook iets te licht.Zie hem liefst koffiebruin.Dit is koffiebruin met iets te veel melk. Maar zoals je al zei: een maatje groter is te vet. even geen oplossing.Onder de juiste zelfde goede omstandigheden vergeleken? 1 Link naar reactie
Gio Geplaatst: 24 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2020 De zelfde omstandigheden, alleen met volledig gas open getest voor 1km lang ongeveer. De rest is er niets veranderd. Moet misschien kijken of een 123 of 124 sproeier bestaat ! Link naar reactie
Spaniard Geplaatst: 24 augustus 2020 Delen Geplaatst: 24 augustus 2020 Probeer eens een koudere bougie, ik rij minstens met een b8 ngk in de Vespa. 1 Link naar reactie
Gio Geplaatst: 25 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2020 8 uur geleden, Spaniard zei: Probeer eens een koudere bougie, ik rij minstens met een b8 ngk in de Vespa. Zal eens proberen, heb er nu nog geen om te testen. Laat het nog iets weten. Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 augustus 2020 Delen Geplaatst: 25 augustus 2020 Ik dacht ooit eens gehoord te hebben dat bij een Spaco de draad op de regelvijzen fijner is waardoor je die meer kan in of uit draaien dan de gebruikelijk 1.5 toer. Misschie moet je dat eerst eens proberen. Groetjes, nero. 2 Link naar reactie
Gio Geplaatst: 25 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2020 Klopt nero, maar als je aan de lichter kant is moet de schroef weer in gedraaid worden niet ? En dan ga ik richting 1,5 toeren weer? Dan klopt misschien het verhaal over het fijne draad weer niet ? Maar hoe ze zeggen, ieder blok is verschillend zeker. Zal daar eerst proberen . Voor de rest merk ik niets tijdens het rijden, reageert zeer goed. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 25 augustus 2020 Delen Geplaatst: 25 augustus 2020 Blijf maar bij die 125, je zal geen verschil merken bij 't rijden maar als ej meer dan 1 kilometer vol blijft rijden zal de temperatuur in de cilinder nog wat naar boven kruipen en dan wil je niet te dicht op de grens rijden. Better safe than sorry... 2 Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 augustus 2020 Delen Geplaatst: 25 augustus 2020 51 minuten geleden, Gio zei: Klopt nero, maar als je aan de lichter kant is moet de schroef weer in gedraaid worden niet ? En dan ga ik richting 1,5 toeren weer? En hier blijft de eeuwige vraag: Is rijker meer brandstof of meer lucht? Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
Gio Geplaatst: 25 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2020 Speedracer, dus 125 is het niet overdreven voor mijn Standard blok , behalve de sip road uitlaat dan ? Klopt ook beter voorkomen dan een vastloper krijgen. Link naar reactie
Gio Geplaatst: 25 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2020 Nero, dus uit is rijker . Was dan fout bezig . Dan even zoeken met 125 en dan verder met de luchtschroef afstellen naar de juiste richting draaien 😀 Wordt vervolgd ,alvast bedankt hiervoor every one . Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 25 augustus 2020 Delen Geplaatst: 25 augustus 2020 De recentere carbu's hebben een mengvijs met fijner draad. Standaard +/- 2.5 toer uitgedraaid. Uitdraaien = meer benzine door het extra kanaaltje aanzuigen = licht verrijken. 2 toeren is dus theoretisch iets armer dan 2.5. In mijn standaard 200's volstaat een 122 zonder mengsmering, 120 met oliepomp, i.c.m. semi-expansie-uitlaat. Mijn Pinasco 215 draait best tussen 125 (zomer?) en 128 (winter?). Voor een verder standaard blok is 125 in theorie dus aan de rijke kant, maar je weet maar nooit. Elke motor en carbu zijn anders, dus 125 is bepaalde gevallen soms de betere optie. 2 Link naar reactie
Gio Geplaatst: 25 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2020 (aangepast) Frederik, sproeier 125 zit terug erin en luchtschroef 2,5 toeren uit . Lijkt alsof je beter gaat , maar kan een gedachten zijn . Precies meer kracht of langer kan doortrekken. Zal wat foto's bij doen van de 2 testen, maar zie niet direct een verschil. De eerste 3 foto's 3de test en de 2de test . 25 augustus 2020 aangepast door Gio Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 25 augustus 2020 Delen Geplaatst: 25 augustus 2020 Ik zou alleszins eens proberen met een koudere bougie zoals Spaniard voorstelde, gewoon om te zien of er een verschil is. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 25 augustus 2020 Delen Geplaatst: 25 augustus 2020 Voor een standaard 200 best een NGK BR8ES gebruiken. 7 is idd verkeerd Link naar reactie
Gio Geplaatst: 25 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2020 Oke, zal de volgende stap zijn . Morgen eentje uithalen. Alvast bedankt iedereen. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen