Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk 50 rijdt vanzelf.


Giel91

Aanbevolen berichten

De pk 50 is mooi getimed. tijdens het rijden loop ik alleen tegen een probleem aan. Hoog in de toeren valt hij niet meer terug. De vespa lijkt dan op een soort cruisecontrol te rijden. Dit doet hij bij elke versnelling nadat hij hoog in de toeren is geweest. Flink remmen en ineens valt hij dan weer terug in de toeren. Alsof je daarna weer zelf controle hebt.

duidt dit op valse lucht ergens?

De setup momenteel een 16.16 carburateur, 16mm inlaat spruitstuk, 57.5 malossi cilinder ( volgens mij een 105cc),leovince uitlaat, standaard luchtfilter, race krukas( merk weet ik niet meer) volle wangen. 
 

Iemand een idee wat dit kan zijn. Het vilt in aanwezig bij het inlaatspruitstuk.

Link naar reactie
9 uur geleden, nero zei:

Zal toch een probleem zijn van valse lucht of te weinig brandstof.  Heb je de sproeiers aangepast met die Pinasco 75 cc? 

Groetjes, nero. 

Er zit geen pinasco op. Een malossi 105cc dacht ik. Sproeier 68 momenteel. Maar bij een grotere sproeier bleef de bougie ontzettend zwart. Advies vanuit Malossi was sproeier 77. Alleen lijkt hij dan te verzuipen. 
 

standaard luchtfilter dat kan wel gewoon?

Link naar reactie

Een malossi 105cc dacht ik.... 

ik zou eerst even bevestiging zoeken ivm je cilinder

Ter referentie, 

Standaard 75 Cc kit zit je met sproeiers van rond de 74. 

68 lijkt me echt  klein voor een 105 . 

 

 

 

Gr

  • Haha 1
Link naar reactie

Range hoofd Sproeier voor 102cc-112cc is 72-78, Ralentie 45-48 icm 16.16. Lucht op 1,5-2 toeren uit. Standaardfilter is geen probleem.

Zoals Adrian zegt; gissen is missen.

Bougie moet je nakijken na goed 20min warmrijden en dan volgas te geven voor toch ettelijke 100'en meters. Anders is zo een plugchop niet betrouwbaar. En al zeker niet voor je hoofdsproeier. (Let wel op; als je dat met die 68 doet, haal je volgens mij die meters volgas niet zonder warmloper/vastloper..). De vettige bougie komt eerder van een iets te grote ralentiesproeier volgens mij.

 

Link naar reactie
33 minuten geleden, Frissenappel zei:

Range hoofd Sproeier voor 102cc-112cc is 72-78, Ralentie 45-48 icm 16.16. Lucht op 1,5-2 toeren uit. Standaardfilter is geen probleem.

Zoals Adrian zegt; gissen is missen.

Bougie moet je nakijken na goed 20min warmrijden en dan volgas te geven voor toch ettelijke 100'en meters. Anders is zo een plugchop niet betrouwbaar. En al zeker niet voor je hoofdsproeier. (Let wel op; als je dat met die 68 doet, haal je volgens mij die meters volgas niet zonder warmloper/vastloper..). De vettige bougie komt eerder van een iets te grote ralentiesproeier volgens mij.

 

Bedankt! Ik ga er mee aan de slag! Kijken of ik de goede sproeier heb liggen. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Adrian zei:

is te rijk  , maar wel veilig zo :)

ik zou nu systematisch kleiner gaan , maar hem tijdens rodage wel iets te rijk houden 

 

Hij mag overall dus nog iets bruiner zijn?  Ik merk wel dat het starten met een standaard luchtfilter heel lastig is ondanks de extra gaten. 

aangepast door Giel91
Link naar reactie
Op 2/9/2020 om 09:17, Daan zei:

Stop er ook eens een nieuwe bougie in. Deze is helemaal opgevreten. Dat kleine puntje, zo hoort hij niet te zijn. 

Weet je dat wel zeker? Ik denk dat dit zo'n iridium bougie is en die hebben een bijzonder gevormde elektrode. 

Link naar reactie
Op 23/8/2020 om 10:16, Frissenappel zei:

Range hoofd Sproeier voor 102cc-112cc is 72-78, Ralentie 45-48 icm 16.16. Lucht op 1,5-2 toeren uit. Standaardfilter is geen probleem.

Zoals Adrian zegt; gissen is missen.

Bougie moet je nakijken na goed 20min warmrijden en dan volgas te geven voor toch ettelijke 100'en meters. Anders is zo een plugchop niet betrouwbaar. En al zeker niet voor je hoofdsproeier. (Let wel op; als je dat met die 68 doet, haal je volgens mij die meters volgas niet zonder warmloper/vastloper..). De vettige bougie komt eerder van een iets te grote ralentiesproeier volgens mij.

 

Ik merk dat het starten met standaard luchtfilter niet gaat. Dan verzuipt hij meteen. Te weinig lucht. Uit de luchtinlaat komt ook heel veel benzine gespoten. iemand tips ? Heb momenteel sproeier 78 en de stelschroef 1,5 slag uit. Wat kan ik nog meer doen ?

aangepast door Giel91
Link naar reactie

 

Uit de luchtinlaat komt ook heel veel benzine gespoten

inlaatvlak versleten of beschadigd , check met voelermaat (  0.5 moet passen 0.10 niet (  of visueel mischien ook al te zien.

 

aangepast door Adrian
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Je zegt in het begin van het forum dat je een krukas hebt met volle wangen, het lijkt me dan dat je een membraan inlaat hebt omdat anders de toevoer vaan mengsel niet getimed kan worden, als je inderdaad een membraan inlaat hebt maakt de staat van het inlaatvlak niet veel meer uit.

Als je geen membraan inlaat hebt en wel een krukas met volle wangen vind ik het knap dat de Vespa überhaupt loopt.

Misschien zeg ik wat raars maar dit viel mij op. 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...