Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa px 125e van 1984 zonder batterij, pinkers, Voor-Achter lichten, claxon en benzine meter werken niet meer


Lander-B

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag, 

Tijdens rijden zag ik op mijn teller dat het lampje van de voorste licht begon te flikkeren, opeens geen licht meer en viel mijn benzine meter ook uit, (zag hem zakken naar empty) 

Ben direct na huis gereden en zag ik dat niks elektrisch het meer deed geen claxon, achter licht voorlicht, pinkers

Gaat om een vespa px 125E van 84 zonder batterij 

Wat kan hier de oorzaak van zijn? 

Link naar reactie

In het schema kan je zien dat jouw model zowel een losse regulator (spanningsregelaar) als een losse rectifier (gelijkrichter) heeft. Denk dat de laatste de geeft heeft gegeven maar dat kan je ook met een multimeter controleren. Kijk eerst wat er bij je spanningsregelaar binnen komt (AC) om stator problemen uit te sluiten.

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie

Heb het probleem gevonden in het zwart doosje bij de motor fishke door gebrand zie foto, merci allemaal voor de reacties! 

Is weer beetje ervaring wat ik op doe want ken nog niet veel van motoren of elektrisch 😋

Snapchat-1404413472.jpg

  • Like 2
Link naar reactie

Meet en controleer nog wel even je bedrading door zowel richting de stator als naar de spanningsregelaar. Er is daar iets goed heet geweest wat wijst op een sluiting in het systeem. Dit verdere problemen en schade te voorkomen aan stator en/of spanningsregelaar, welke ook een oorzaak kunnen zijn van de sluiting. Bij de regelaar/omvormer de aardpunten controleren en doormeten.

  • Like 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Op 17/8/2020 om 19:59, Pilaf zei:

Meet en controleer nog wel even je bedrading door zowel richting de stator als naar de spanningsregelaar. Er is daar iets goed heet geweest wat wijst op een sluiting in het systeem. Dit verdere problemen en schade te voorkomen aan stator en/of spanningsregelaar, welke ook een oorzaak kunnen zijn van de sluiting. Bij de regelaar/omvormer de aardpunten controleren en doormeten.

Ok thanks goed om te weten 😋

Op 17/8/2020 om 20:58, sidvespa zei:

Mogelijke oorzaak van het verbrande stuk kan ook slecht contact zijn waarbij vonken overspringen en zo warmte ontwikkeling veroorzaken 

grtz sidvespa

Thanks 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...