Jump to content
Vespaforum.be

Iso milano


Iso1959

Recommended Posts

Ik heb 3 Iso Milano's staan, weliswaar verre van gerestaureerd of rijdende toestand...  🙂 2 staan nog in elkaar en eentje in 'dozen' , maar is al herspoten.

Verder heb ik nog een extra motorblok liggen van een Iso Milano en heb copies van de bouwschema's en onderdelen-nrs.

Ook ooit nog een leuke set chrome sierstukken gekocht op Ebay voor op de billen, maar het is er nooit van gekomen er eentje te restaureren.

Volgens mij hebben beide Iso's nog de originele lak (eentje is mint-groen+wit, de andere lichtbouw+wit). Als je een onderdeel wil komen bekijken of laten inscannen voor de kleur, kan dat. De toestand van de lak is wel echt slecht, maar mits wat puzzelen moet je de juiste kleur er wel van kunnen afleiden.

Mocht iemand interesse hebben in onderdelen of een projectje of eentje als reserve, stuur maar PM.

Voor copies van de schema's mag iedereen me ook een PM sturen, ik stuur met plezier een PDF-je door. 

Ik ken slechts 1 andere persoon die er ooit eentje gerestaureerd heeft, een jaar of 20 geleden. Verder zijn er volgens mij weinig mensen mee bezig, behalve jij dan 🙂  .

Succes, hou me op de hoogte.

Link to comment
  • 4 months later...
Op 19/8/2020 om 08:28, josse zei:

Ik heb 3 Iso Milano's staan, weliswaar verre van gerestaureerd of rijdende toestand...  🙂 2 staan nog in elkaar en eentje in 'dozen' , maar is al herspoten.

Verder heb ik nog een extra motorblok liggen van een Iso Milano en heb copies van de bouwschema's en onderdelen-nrs.

Ook ooit nog een leuke set chrome sierstukken gekocht op Ebay voor op de billen, maar het is er nooit van gekomen er eentje te restaureren.

Volgens mij hebben beide Iso's nog de originele lak (eentje is mint-groen+wit, de andere lichtbouw+wit). Als je een onderdeel wil komen bekijken of laten inscannen voor de kleur, kan dat. De toestand van de lak is wel echt slecht, maar mits wat puzzelen moet je de juiste kleur er wel van kunnen afleiden.

Mocht iemand interesse hebben in onderdelen of een projectje of eentje als reserve, stuur maar PM.

Voor copies van de schema's mag iedereen me ook een PM sturen, ik stuur met plezier een PDF-je door. 

Ik ken slechts 1 andere persoon die er ooit eentje gerestaureerd heeft, een jaar of 20 geleden. Verder zijn er volgens mij weinig mensen mee bezig, behalve jij dan 🙂  .

Succes, hou me op de hoogte.

Goedemorgen Josse, Interesse om te verkopen? Heb zelf een iso collectie en zoek er steeds om bij te kopen! 
Grt Ben

 

Op 19/8/2020 om 08:28, josse zei:

Ik heb 3 Iso Milano's staan, weliswaar verre van gerestaureerd of rijdende toestand...  🙂 2 staan nog in elkaar en eentje in 'dozen' , maar is al herspoten.

Verder heb ik nog een extra motorblok liggen van een Iso Milano en heb copies van de bouwschema's en onderdelen-nrs.

Ook ooit nog een leuke set chrome sierstukken gekocht op Ebay voor op de billen, maar het is er nooit van gekomen er eentje te restaureren.

Volgens mij hebben beide Iso's nog de originele lak (eentje is mint-groen+wit, de andere lichtbouw+wit). Als je een onderdeel wil komen bekijken of laten inscannen voor de kleur, kan dat. De toestand van de lak is wel echt slecht, maar mits wat puzzelen moet je de juiste kleur er wel van kunnen afleiden.

Mocht iemand interesse hebben in onderdelen of een projectje of eentje als reserve, stuur maar PM.

Voor copies van de schema's mag iedereen me ook een PM sturen, ik stuur met plezier een PDF-je door. 

Ik ken slechts 1 andere persoon die er ooit eentje gerestaureerd heeft, een jaar of 20 geleden. Verder zijn er volgens mij weinig mensen mee bezig, behalve jij dan 🙂  .

Succes, hou me op de hoogte.

Goedemorgen Josse, Interesse om te verkopen? Heb zelf een iso collectie en zoek er steeds om bij te kopen! 
Grt Ben

 

Link to comment
  • 1 month later...

Volgens mij komen veel onderdelen overeen met Lambretta en in mindere mate met vespa- onderdelen. Het zal wel een beetje zoeken worden om de juiste te vinden (opmeten en vergelijken). 

Tipje: bestel niet meer in de UK. Heb onlangs 43€ invoerrechten moeten betalen op een onderdeel dat 53€ (inclusief verzendingskosten) kostte. 

Groetjes, nero. 

  • Thanks 1
Link to comment
  • 4 weeks later...
Op 27/2/2021 om 10:10, nero zei:

Volgens mij komen veel onderdelen overeen met Lambretta en in mindere mate met vespa- onderdelen. Het zal wel een beetje zoeken worden om de juiste te vinden (opmeten en vergelijken). 

Tipje: bestel niet meer in de UK. Heb onlangs 43€ invoerrechten moeten betalen op een onderdeel dat 53€ (inclusief verzendingskosten) kostte. 

Groetjes, nero. 

@ Nero, deze komen niet overeen met een lambretta. Enkele zuigerveren van 2mm dikte kan je gebruiken. zuiger zelfs niet. De poorten van een iso staan 45° verdraaid. ook andere onderdelen passen niet

 

  • Thanks 2
Link to comment
  • 5 months later...
Op 27/3/2021 om 10:54, IsoGeerto zei:

@ Nero, deze komen niet overeen met een lambretta. Enkele zuigerveren van 2mm dikte kan je gebruiken. zuiger zelfs niet. De poorten van een iso staan 45° verdraaid. ook andere onderdelen passen niet

 

Zou ik eens een domme vraag mogen stellen als niet kenner.

Maar heeft een iso een batterij?

Alvast bedankt.

Link to comment
51 minutes ago, Philky01 said:

Ok, thks

Wat mag zoiets nog kosten als hij in goede staat is?

Buiten de batterij dan 🙄

Alvast bedankt

Dat is een heel lastige vraag. Eigenlijk is het antwoord : "Wat de zot ervoor wil geven." Maar dat zal wel niet zijn wat je wilde horen. 

Punt is dat je heel weinig ISO's tegen komt in België en de liefhebbers schaars zijn. De staat is van cruciaal belang, want als je onderdelen nodig hebt, kun je niet eventjes bij SIP of SCK bestellen.

Prijs : € 500,- tot € 1.500,- is realistisch denk ik. Er staat er een mooie op marktplaats voor € 5K... dat gaat hem niet worden, denk ik. Op 2dehands twee voor 3,5K, bespreekbaar. Op GSF staat er al jaren eentje te koop voor € 1.950,- , als je die man een redelijk bod doet, ga je hem wel mogen halen, denk ik. 

Als je een ISO koopt, moet je dat doen omdat je er zelf iets mee hebt en een wil bezitten, maar beseffen dat het geen 'investering' is. 

$_86.JPG

Edited by josse
typo
Link to comment
24 minuten geleden, josse zei:

Dat is een heel lastige vraag. Eigenlijk is het antwoord : "Wat de zot ervoor wil geven." Maar dat zal wel niet zijn wat je wilde horen. 

Punt is dat je heel weinig ISO's tegen komt in België en de liefhebbers schaars zijn. De staat is van cruciaal belang, want als je onderdelen nodig hebt, kun je niet eventjes bij SIP of SCK bestellen.

Prijs : € 500,- tot € 1.500,- is realistisch denk ik. Er staat er een mooie op marktplaats voor € 5K... dat gaat hem niet worden, denk ik. Op 2dehands twee voor 3,5K, bespreekbaar. Op GSF staat er al jaren eentje te koop voor € 1.950,- , als je die man een redelijk bod doet, ga je hem wel mogen halen, denk ik. 

Als je een ISO koopt, moet je dat doen omdat je er zelf iets mee hebt en een wil bezitten, maar beseffen dat het geen 'investering' is. 

$_86.JPG

Thks voor de nuttige info.

Je spreekt over GSF 🤔

Die ken ik niet.

Ook een tweedehands site?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...