Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa px125 trekt niet door


GJD

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, 

Ik heb sinds kort een PX125 en vond dat hij stationair wat traag liep. Vandaar heb ik op gehoor de ralenti wat aangepast (minder als de helft van een kwartslag) zodat hij wat mooier liep. 

Vooraf trok hij al niet perfect door bij het opendraaien van de gas in eerste versnelling. Maar nu is dit erger geworden. Het lijkt alsof hij net gaat stilvallen en dan ineens toch voldoende kracht krijgt om op te trekken. (lijkt me wat valse lucht) Rijdend is er geen enkel probleem. Enkel als ik de gas volledig loslaat en weer wil optrekken. 

Ik ben echt een leek op motorisch vlak, dus heeft iemand een idee wat dit kan zijn en is er eventueel een simpele oplossing voor dit probleem? (evt met foto's van wat ik moet doen) 

Groetjes! 

Link naar reactie

Dag gjd , 

je hoeft alleen met schroevendraaier die koperen vijs uit te draaien . Dit is u sproeier , je zal zien dat er een klein gaatje in zit , in die koperen schroef .   Blaas dit eens door . Het kan een heel klein vuiltje zijn dat er in zit .

pruts het gaatje niet groter met een voorwerp of iets anders , ik doe het soms met een koperdraadje van een electriciteits kabel . Schroef het er nadien gewoon terug in , gewoon vast niet snoerhard of ge breekt je sproeier .

ik heb het ook zelf moeten uitzoeken, ik was ook een leek en weet nog steeds veel dingen niet . Ernaast die groterevijs is je hoofdsproeier. Zelfde principe . Kan je ook op die manier reinigen. Met perslucht blaas je de gaatjes door . 

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...