Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Div vraagt origineel buitenlands kentekenbewijs


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik wil graag mijn Vespa 50N uit 1968 inschrijven bij het DIV.

Na het laten invullen van het roze formulier door verzekeringsagent ethias met alle nodige kopijen erbij zoals homologatie van de vespa ed. vragen ze bij de DIV het origineel buitenlandse kentekenbewijs van deze vespa...

Als ik het goed versta vragen ze achter een papier waar op staat welke nummerplaat het ooit gehad heeft in Italië ...

Voor zover ik weet hebben deze toch nooit een nummerplaat gehad, echter sinds enkele jaren pas in Belgie verplicht een nummerplaat te hebben ...

Iemand suggesties ? Ervaringen ? Oplossingen ?

Groeten

Dominiek

Link naar reactie

Laat BFOV dat regelen.. Als de procedure niet van de eerste keer vlot loopt bij DIV is er doorgaans geen makkelijke/goedkope oplossing meer en is het het verhaal van het kastje en de muur. Ask me how i know.. Volgens de DIV-bediende was Griekenland zelfs geen EU-land.:rolleyes:

Normaal moet een douanevignet 705 en aankoopfactuur voor een ingevoerd voertuig van binnen de EU en ouder dan 25jaar genoeg zijn.

  • Haha 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik stuur dat roze formulier ingevuld op de ontbrekende data terug samen met een begeleidende brief waarin ik uitleg dat dit papier ( internationaal inschrijvingsbewijs ) niet bestaat vanwege hoop redenen die ik omschreven heb. 

Vandaag krijg ik terug een brief van de DIV met alweer die begeleidende brief van ontbrekende data en gewoon nog eens gefluoriceerd dat ik het attest van internationale inschrijving moet bezorgen ...

 

Wat een clowns toch daar... 

met de BFov dan maar zeker ... 

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Op 25/8/2020 om 21:38, Domvamer zei:

Ik stuur dat roze formulier ingevuld op de ontbrekende data terug samen met een begeleidende brief waarin ik uitleg dat dit papier ( internationaal inschrijvingsbewijs ) niet bestaat vanwege hoop redenen die ik omschreven heb. 

Vandaag krijg ik terug een brief van de DIV met alweer die begeleidende brief van ontbrekende data en gewoon nog eens gefluoriceerd dat ik het attest van internationale inschrijving moet bezorgen ...

 

Wat een clowns toch daar... 

met de BFov dan maar zeker ... 

en? in orde geraakt?

Link naar reactie
1 minuut geleden, Domvamer zei:

Attest aangevraagd via piaggio in Nederland voor bewijs van echtheid die nu bij de Vespa hoort. 160€ voor een onnozel A4’tje. Nu kopie naar div gestuurd en ben alweder 2 weken aan het wachten ... 

schiet niet op hé, maar het regent toch nu

Link naar reactie
31 minuten geleden, Dirk-TM zei:

schiet niet op hé, maar het regent toch nu

Ik rij toch bij goed weer rond in het dorp. Maar als ik mijn nummerplaat heb kan ik tenminste eens een ritje gaan maken. En mijn verzekering van Ethias direct naar Marsch overzetten 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...