Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Cilinderkop 150 vbb


Chiel

Aanbevolen berichten

Goedemorgen samen, 

Aan mijn 150 VBB is het schroefdraad van in de cilinderkop, waaraan de koelkap vastgebout zit kapot gedraaid. De koelkap zit nu een beetje los en wordt door het rubber van de bougiekap redelijk op zijn plek gehouden. Niet fantastisch, dus daar wil ik wat aan doen.

Nu overweeg ik om het kopje te demonteren en er een helicoil in te zetten. Doorgaans lijkt het mij dat daar een pakking tussen gaat, maar op de verschillende foto's en video's die ik gezien heb zie ik die niet. Wel is er een voetpakking tussen cilinder en blok. 

Vandaar de volgende vraag:

Hoort er tussen kop en cilinder een pakking? En is het zaak om ook de voetpakking mee te nemen omdat de spanning er vanaf geweest is? (dus automatisch ook de uitlaat pakking?)

Vast bedankt, Chiel 

 

Link naar reactie

Er hoort geen pakking tussen de cilinder en de cilinderkop. 

Je kan de pakking tussen carter en cilinder vervangen maar dan moet je waarschijnlijk een hele pakkingset aankopen. 

Is het niet mogelijk om de helicoil te steken zonder de cillinderkop te demonteren? 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Hi Nero, 

Bedankt voor je antwoord! Voor de kop beperk ik me dan tot schoonmaken en netjes terugplaatsen, mocht het zo ver komen. 

Je bedoelt dat voetpakkingen niet los verkrijgbaar zijn? Ik hoopte dat dit de juiste pakking zou zijn: Linkje

Op zich zou een helicoil reparatie in-situ mogelijk moeten zijn, maar ik ben daar bepaald niet bedreven in. Een los kopje kan ik dan weer wel meenemen naar het werk waar zich wel dergelijk experts ophouden, vandaar. 

Groeten, Chiel  

Link naar reactie
7 minutes ago, woutervespa said:

Chiel , 

zit die bout niet gewoon in de lange cilinderkopmoer ? 

indien wel gewoon moer losdraaien en vervangen .

succes 

Wouter 

 

 

 

 

Hi Wouter,

 

Ik heb even de exploded view bekeken, en ik denk dat dat best wel eens zou kunnen. Bedoel je dat dat boutje in dat 'verbindingsstukje' valt dat bovenop de moer zit die de kop op de draadeinden houdt? Dat zou natuurlijk ideaal zijn!

(weet niet of ik een plaatje mag posten ivm copyrights). 

Iemand enig idee hoe een dergelijk busje heet? Dan kan ik eens kijken of ik die ergens kan kopen.  

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...