Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stapvoets rijden vanuit stilstand gaat moeilijk - gts 125 super


FrontEndDev

Aanbevolen berichten

Vespa:
125cc GTS Super 2011
 
Probleem:
Als ik vanuit stilstand de gashendel langzaam opendraai, dan duurt het zeer lang vooraleer er aangegrepen wordt.
De motor moet eerst in hogere toeren komen, wat stapvoets rijden vanuit stilstand moeilijk maakt.
Door de hoge toeren heeft de motor de neiging snel te gaan accelereren eens er aangegrepen wordt.
 
Gewenst resultaat:
Ik zou graag hebben dat ik bij het langzaam opendraaien van de gashendel, meer controle heb over een langzame acceleratie/snelheid vanuit stilstand.
 
Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Mvg
 
Link naar reactie

Dit ligt aan je vario en voornamelijk aan je rollen in de vario. Deze kunnen een vlakke zijde hebben of plakkerig waardoor ze pas in de hogere toeren gaan werken.

Afhankelijk van hoe handig je bent kan je een van de tutorials op youtube volgen. Daar staat stap voor stap hoe je de vario losmaakt en welke gereedschappen je daarvoor gebruikt. Als je het zelf doet kan je ook kijken of het nodig is om de v-snaar te vervangen en wat de staat van de koppeling is.

  • Like 1
Link naar reactie

Als hij de vario inclusief rollen heeft gecontroleerd is dat een volgende optie om naar te kijken. Weet niet hoeveel km-er je GTS heeft gereden en of je originele onderdelen hebt maar over het algemeen zijn er geen problemen met de drukveer.

  • Like 1
Link naar reactie

De vespa heeft 2250 km en is van eind 2010. (Weinig gereden en lang stil gestaan).

Heb de vespa nog niet naar een dealer gebracht. Ben zinnes om zo veel mogelijk werken zelf uit te voeren.
Eens ik het juiste gereedschap heb kan ik eens kijken naar die transmissie delen.
De rollen ga ik alvast bekijken.

Tnx voor de info :)

Link naar reactie

Met zo’n km-er stand zit het niet in slijtage :).

Vario goed ontvetten, alsook de rollen en glijbus. Daarna droog terugzetten zonder gebruik te maken van smeermiddelen, daar blijft het vuil in de loop van tijd aan plakken.

Je hebt 2 stuks gereedschap (buzzetti) nodig, een koppelingblokkeersleutel en een varioblokkeersleutel. De eerste kan ook met 2 schroevendraaiers maar zou zelf het stukje gereedschap kopen.
Succes met de klus.

 

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...