Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa 50 cc gezocht


Armand

Aanbevolen berichten

Hallo. Na 34 jaar dromen van de prachtige Vespa, wens ik nu m'n eerste stappen te zetten en een 50cc aan te kopen voor recreatief gebruik. Ik kijk bij voorkeur uit naar een model uit de jaren '80. Wie kan er wat advies verstrekken om me op weg te helpen naar een goede aankoop . Alvast erg bedankt.

Link naar reactie

Van de jaren 80 zijn de PK50S nog de mooiste.

Deze hebben nog vloerrails en een mooie snuit. Zijn ook slanker dan de daaropvolgende generaties, de pk xl en xl2.

Bij de XL en XL2 kijk vooral onder de vloermatten voor roest en aan bevestiging van de achterveer met frame.

Mijn ervaring is dat degene met een  E-start er motorisch meestal slechter aan toe zijn dan de kick start modellen. 

veel zoekplezier

   

Link naar reactie

Bedankt voor het warme welkom. Ik heb een autorijbewijs van 1989. Moet dus een motorrijbewijs halen om met een 125cc te mogen rijden, heb ik vernomen. En mijn dochter, die 18 is, kan er dan ook mee rijden, mits het behalen van een beperkt rijbewijs. Wanneer we dan wat in de Vespa-materie zijn ingewerkt,  en het hopelijk een passie wordt, kunnen we nog voor een gepast rijbewijs gaan en overstappen naar de 125cc.

Het moeilijkste is nu om een goede 50cc van de jaren 80 te vinden, aan een aanvaardbare prijs en bij een betrouwbare verkoper. Mocht je tips hebben of me ergens naar kunnen doorverwijzen, graag. Alvast bedankt.

22 uur geleden, Adrian zei:

Van de jaren 80 zijn de PK50S nog de mooiste.

Deze hebben nog vloerrails en een mooie snuit. Zijn ook slanker dan de daaropvolgende generaties, de pk xl en xl2.

Bij de XL en XL2 kijk vooral onder de vloermatten voor roest en aan bevestiging van de achterveer met frame.

Mijn ervaring is dat degene met een  E-start er motorisch meestal slechter aan toe zijn dan de kick start modellen. 

veel zoekplezier

   

Enorm bedankt voor jouw reactie. Ik hoop door dit soort tips een goede aankoop te kunnen doen.

Link naar reactie
1 uur geleden, Armand zei:

Bedankt voor het warme welkom. Ik heb een autorijbewijs van 1989. Moet dus een motorrijbewijs halen om met een 125cc te mogen rijden, heb ik vernomen.

Nee hoor, met een autorijbewijs van 1989 mag je tot 125cc rijden zonder bijkomend rijbewijs.

Link naar reactie
2 uur geleden, Thomassker zei:

Nee hoor, met een autorijbewijs van 1989 mag je tot 125cc rijden zonder bijkomend rijbewijs.

Ik heb het eens even nagetrokken. Dat klopt inderdaad en geeft mogelijkheden voor de toekomst. Bedankt om me er attent op te maken. Zal waarschijnlijk toch eerst instappen met een 50cc. Heeft ook enkele voordelen. In en om de stad Antwerpen kan je bijna nergens nog sneller dan 50 km/h rijden. De 50cc lijkt me handig om wat te wennen aan het Vespa-rijden. En mijn dochter, die nog geen auto-rijbewijs heeft (en nog geen ambities heeft om dit te behalen), kan er ook gebruik van maken mits het behalen van het gepaste rijbewijs. 

Link naar reactie

Mmm ,dat van de dochter ,daar zou ik dan ook weer eens achter informeren dat gewone rijbewijs is eerst theorie examen 15 euro maar dan min 4 uur les bij een rijschool 300 euro, en je mag niet meer met een L op de baan om ervaring op te doen  , mijn jongste dochter 16 is daar momenteel voor bezig en gaat binnenkort haar Rijschool volgen ,

 

is het in jullie geval dan mogelijk niet interessanter dat ze ineens voor haar motorfiets 125cc gaat als ze toch 18 is 

zeker eens info over inwinnen en de voor en nadelen afwegen 

 

voordeel van een 50 cc

is deDe beschermende  kledij Regel ( mogelijk zijn er nog maar weet ik er geen meer )

voordeel 125 cc

sneller , beter om met 2 te rijden , ( voor mij) goedkoper ivm verzekering In combinatie met de auto omdat ik hiervoor korting krijg en voor de bromfiets niet 

 

grtz sidvespa

Link naar reactie

En een 125cc is veiliger om te rijden omdat je daarmee niet op het fietspad moet tegen een onaangepaste snelheid (afslaande of van hun oprit komende auto's zien je bijna nooit naderen als je tegen 45km/u afkomt). 

Groetjes, nero. 

aangepast door nero
Link naar reactie

Bedankt voor de bovenstaande reacties, Sidvespa en Nero. Er zit zeker wat in om over na te denken. Wat het fietspad betreft, daar hebben als zeer ervaren fietsers niet zo'n schrik voor. In dat geval weten we dat we als fietspadgebruiker aan hogere snelheid rijden en dus extra voorzichtig moeten zijn. Als bezorgde vader heb ik eerder schrik om ons tussen het stedelijk autoverkeer te begeven met een 125CC. Erg toevallig zag ik enkele dagen geleden een bestelwagenbestuurder aan degoutante snelheid richting Vespa-rijders rijden om hen dan als een idioot op de hielen te zitten.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...