Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verval vespa garantie indien binnen 2 maand niet +500 km ?


james2774

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben een Vespa liefhebber en ben toe aan mijn tweede nieuwe Vespa bromscooter.

Ik kijk ernaar uit om bij dit mooie weer terug te kunnen brommeren ipv in de auto of in/rond huis te zitten. lol

Maar ik zit met enkele vragen. Hopelijk kunnen jullie me wjzer maken...

Door de Vlaamse (erkende) Vespa dealer waarvan ik anderhalve maand geleden +/- deze nieuwe Vespa bromscooter (klasse 45km/u) aankocht, nieuw, werd me vandaag bij aflevering thuis geïnformeerd dat ik nu maar binnen twee (2) maanden moet zien van 500 kilometer gereden te hebben, zodat hij terug binnenkan voor 1e onderhoud/nazicht ten behoeve van Vespa, want dat anders de standaardgarantie niet meer geldig is van Vespa.

Vroeger was dat toch na een jaar of zo ? Of wanneer je die 500 km gedaan had ?

Als dit niet klopt zou ik niet weten wat ervan te denken ... ?

Klopt dit ? Volgens de verkoper zou dat in "de kleine lettertjes" staan ? Welke kleine lettertjes ?

Waar ? In het Vespa instructieboekje ? Op de website van Vespa .. ?

Ik was zo verbaasd en afgeleid door de levering, technische uitleg en bekijken van papieren enz. dat ik hem die vraag vergat te stellen, hij had ook weinig tijd.

Ik ben géén véél-en-lang-rijder, eerder korter, af en toe, en plaatselijk, binnen 1 tot hooguit 3 steden, dus dat zou me toch moeilijk vallen om zo rap zoveel te rijden, , en twee maanden minus de anderhalve week hitte-golf die komt is ZO om ... alsook is de "looptijd" van 2 maanden al een tijdje bezig want ik heb een week moeten wachten op de kentekenplaat/aflevering Vespa (nadat ik allang betaald had 3e week van juni - lange Vespa levertijden).

In Vlaanderen gekocht bij erkende Vespa-dealer.

Als niemand het weet, hoe kan ik Vespa afdeling België hierover contacteren ? 

Wat vinden jullie hiervan ?

 

Link naar reactie

Vraag de dealer maar waar de kleine letters staan.

Bij Vespa geldt in iedergeval een service beurt op 1000km (zie onderhoudsboekje) met een wettelijke EU garantie van 24 maanden.

Je kan een garantie extentie kopen bij Vespa voor een extra 24 maanden maar ook daar zijn weer kleine lettertjes en uitsluitsels.

Sommige dealers passen de regels aan maar het is dan wel netjes als ze de aangepaste voorwaarden met je delen. Zou me er niet te druk om maken, gewoon de beurt laten doen als de dealer dat op 500km/3 maanden wil doen. Het gaat erom dat de inrij (transmissie) olie wordt vervangen alsook de motorolie...Verder is het een controle rondje..

  • Like 3
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...