Wilby Geplaatst: 31 juli 2020 Delen Geplaatst: 31 juli 2020 Sinds gisteren trotse bezitter van een GS150 MISA gekocht van de zoon van de eerste eigenaar. Italiaanse mijnwerker die hem aangekocht heeft in1960 in La Louviere. Vermits het een GS is die in België aangekocht werd moet het zeker een MISA zijn maar logo is niet gelijmd en op het zadel staat geen Donza plaatje? De man beweerd dat dit zo origineel was maar de Vespa is in 2009 herschilderd , weliswaar in de originele kleur . Dus Edwin, MISA specialist, heb jij nog van die logo"s in reliëf voor GS en Donza plaatjes? 2 Link naar reactie
Vespaciao Geplaatst: 31 juli 2020 Delen Geplaatst: 31 juli 2020 .....che bello !! 1 1 Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 juli 2020 Delen Geplaatst: 31 juli 2020 Er zijn veel oude onderdelen vervangen. Meer dan waarschijnlijk hebben ze het originele MISA- logo vervangen door één met rivetten. Als je het luikje onder het zadel open doet zou je rechts op het boordje van het chasis een verticaal nummer moeten zien. Dan ben je zeker dat het een MISA is. Het zadel is ook vernieuwd, lijkt me eerder een VS1- 2 model. De VS5- zadels hadden geen onderbreking in het midden. Mooie vespa! Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
Edwin Geplaatst: 2 augustus 2020 Delen Geplaatst: 2 augustus 2020 Proficiat met je aankoop. Het kleeflogo moet je bij Maskes bestellen. Peter neemt deze bij mij af in een soort exclusiviteitsovereenkomst. Donza plaatjes kan ik je wel bezorgen, stuur me maar een pm. Misa vespa GS hadden zowel Aquila als Donza zadels. Het zadel dat je nu hebt is inderdaad voor de oudere types. VS5 heeft inderdaad een doorlopende bovenzijde en slechts 1 naad aan de voorzijde. 1 1 Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 2 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2020 Dank U. Volgens het onderdelenboek van Vespa zijn alle modellen VS1 tot en met VS5 uitgerust met dit zadel, de GS160 VSB1 met een doorlopend zadel. Ook in de originele MISA handleiding staat hij afgebeeld met dit zadel, daarin maken ze wel geen verschil tussen de verschillende types. Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 augustus 2020 Delen Geplaatst: 3 augustus 2020 Het zadel van een GS160 is totaal anders omdat het om een large frame model gaat. Bij de handleidingen van de GS150 werd niet zo nauw gekeken, verschillen zoals andere velgen, verbeterde carbu's en hoge compressie cilinderkoppen werden daar (nauwelijks) in vernoemd. Hier een voorbeeld van hoe een zadelovertrek van een GS150 eruit ziet: ps: let niet op de rommel. Groetjes, nero. 1 Link naar reactie
nero Geplaatst: 3 augustus 2020 Delen Geplaatst: 3 augustus 2020 Aan het achterlicht te zien is vespa één van de laatste die vervaardigd zijn (hetzelfde als bij de GS160), tenzij het een repro is. Groetjes, nero. Link naar reactie
Edwin Geplaatst: 5 augustus 2020 Delen Geplaatst: 5 augustus 2020 Heb het even nagekeken ivm de zadelhoes. VS5 heeft het doorlopend zadelhoes vanaf chassisnummer 0082389. Niet dat het zoveel uitmaakt, maar juist is juist. Het metalen zadelframe van Aquila is altijd zwart en het originele Donza frame meestal grijs. 3 1 Link naar reactie
Wilby Geplaatst: 6 augustus 2020 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2020 Dank u Edwin, mijn is hoger nr dus moet het een doorlopend zadel zijn. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen