Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ontstekingsprobleem op vespa


VespaFe

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik probeer een oude motor (vespa 150S "spanish model") opnieuw op te starten (die ik nog nooit heb zien lopen).
Ik pas de opening van de platina schroeven aan, de doorvoer, ik vervang de hoogspanningsbobine en ik krijg de vonk maar niets helpt (ik gebruik een carburateur die op een andere motor werkt).
Ik heb het stoboscopische lampje aan gezet en het flitst niet. Aan de andere kant, als ik het stuur ondersteboven draai, knippert het maar 180 ° verder dan mijn instelling (tegenover). Door ondersteboven te draaien en op dit punt gaat de breker ook van gesloten naar open (zoals door te draaien op de plaats en het merkteken van de voortgangstiming).

Ik dacht dat de inductieve lampstroomsensor ondersteboven is, maar hij knippert niet wanneer hij met de goede kant naar boven of ondersteboven wordt gedraaid. Ik heb getest op een andere motor, alles is in orde.

Ik zei ook tegen mezelf dat de spoel op de stator ondersteboven is geplaatst (polariteitsprobleem), maar het is niet mogelijk om het anders te zeggen.
Heeft iemand enig idee hoe het stroboscooplicht eigenlijk werkt en wie zou kunnen uitleggen wat er mis is met mijn stator op basis van wat ik heb beschreven?
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...