Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stilste uitlaat v50


911gt2

Aanbevolen berichten

Hey,

 

Gisteren een V50 opgehaald bij Maskes. Ding is supernetjes en rijdt perfect. Alleen hij maakt toch nog best wel veel geluid tov mijn vorige Vespa's. Volgens masker omdat het blok en de uitlaat pas net gereviseerd zijn en dus nog nieuw zijn. Maar met twee verschillende (standaard) uitlaten (gebruikt en nieuw) blijft hij nog best luid. Zijn er uitlaten die de boel stiller maken dan standaard?

 

Ik ben niet uit op performance, maar stiller zou wel fijn zijn.

 

Thanks

Link naar reactie

Hi nero,

 

Ik heb even gekeken, het ziet er zeker niet uit als een standaard cilinder. (zou foto's)

Ik heb alleen weinig referentie.

Ik heb even de aansluitingen bekeken, en die lijken dicht. al zit het stuk tussen het spruitstuk en de uitlaat, niet heel mooi (zie foto's)

 

IMG_1843.jpg

IMG_1844.jpg

IMG_1845.jpg

IMG_1846.jpg

Link naar reactie

Ziet er DR/Olympia uit.

En aansluiting van uitlaat  kan beter precies. 

Een standaard smallframe  is  op zijn stilst met standaard cilinder en uitlaat. 

Meestal kun je horen waar het lawaai vandaan komt , ....

Gr

 

  • Like 1
Link naar reactie
17 uur geleden, Adrian zei:

En aansluiting van uitlaat  kan beter precies. 

 

Lijkt me ook een dr75. dat elleboogje aan de cillinder is dat trouwens geen pk type, Adrian?

Gewoonlijk steek ik daar een ijzeren pakking tussen 2 kartonnen pakkingen tussen. Zelfde systeem als de koppakking van een auto, dan ben je zeker dat het toe is.

Ook bij montage eerst het elleboogje aan de cillinder bevestigen, dan aan het elleboogje en dan pas de uitlaat aan de swingarm vastzetten.

Link naar reactie

Ik heb alles opnieuw vastgezet zodat het elleboogje recht op de uitlaat zat. Gevolg was dat de uitlaat niet meer aan de swing arm paste, maar ook dat het wiel tegen de uitlaat aan liep. Dus ik heb alles weer los gehaald en de gulden middenweg gekozen. Blijkbaar is hij gewoon niet stiller te krijgen met deze cilinder.

Link naar reactie

Hey Naud,

Oogt duidelijk alsof het blok een revisie gehad heeft. Het kan zijn dat er een snelle 50 op zit icm Sito pijp. Een oude uitlaat klinkt icm een standaard 50cc het zachtst. Kom anders een keertje langs, dan kan ik voor je inschatten of het zo hoort. 

Gr, Daan

Link naar reactie
  • 3 weken later...
4 minuten geleden, Erikje zei:

                                                 Wat gebeurd er als je je vinger in de uitlaat steekt als de motor loopt? (beste met koude motor natuurlijk ;))

Waarom is het nodig... je vinger in "een uitlaat" te steken ? :rolleyes:

Link naar reactie
Zojuist, Vespaciao zei:

Waarom is het nodig... je vinger in "een uitlaat" te steken ? :rolleyes:

probeer het eens ;)

Zojuist, Erikje zei:

probeer het eens ;)

Dan heb je vrij snel door of de uitlaat lekt bij de pakkingen... en bij welke pakking dan.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...