Ga naar inhoud
Vespaforum.be

V5A2M in 50 special 1980 v5b3t


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

Een tijdje geleden heb ik beslist om mijn Vespa 50 Special uit 1980 maar eens helemaal uit elkaar te halen, maar door examens etc staat dit nog niet zo ver. Nu kom ik hier op vakantie in Italie een gereviseerd V5A2M motorblok tegen voor 300 euro (lijkt mij een goede prijs?). Nu wou ik alleen nog even voor de zekerheid vragen of dit blok gaar passen op mijn Vespa, een 50 special dus uit 1980 met nu een V5B3T blok? Ik heb nu 10inch wielen, op de V5A2M zit een 9 inch als ik me niet vergis dacht ik, kan dit een probleem zijn? Alvast bedankt!

MVG,

Axel

aangepast door Axel Kerremans
Link naar reactie

V5a2m is de motorcode voor een eerste serie 50 special v5a2t. Buiten de trommel en de velg niet verschillend van de 10 inch versies zoals v5b3t.

300 euro voor een gereviseerd blok lijkt me sterk, de prijzen in italië liggen volgens de groepen waar ik in zit ergens rond de 300 euro voor een ongereviseerd blok en 600+ voor een gereviseerd blok. Over het algmeen dus zelfs duurder dan in België.

Best eens vragen wat de revisie inhield. Enkel lagers en keerringen of ook schakelkruis, koppelingskorf, krukas, cillinder, etc..

 

Link naar reactie

Dat je genoeg geld hebt om een blok te reviseren is nog niet gelijk aan; ik kan dat prima zelf doen.

Vergt behoorlijk wat kennis, en een zekere handigheid/aanleg om te sleutelen.

Wil niet zeggen dat ik een top monteur ben, maar ik zou iemand niet adviseren om zonder kennis van motor revisies en basis handigheid, om een blok te gaan reviseren.

Zoals bij het meeste vakmanschap, kost het doorgaans jaren om ergens goed in te worden.

Heb je al wel eens van bv een auto een motor gereviseerd, dan zal de revisie van een Vespa blok je wrshlk meevallen.

Link naar reactie

Ja is zeker mogelijk, maar zoals adrian zegt. Voor 300 euro heb je wel al mooi materiaal voor je eigen blokje. Als je hulp nodig hebt bij de revisie kan je hier altijd posten. Er zijn wel een paar mensen(daan, adrian, frederik1911, nero,..) met smallframe-ervaring die je zeker willen helpen.

Op zich bestaat een smallframe blok maar uit 6 tandwielen, 5 lagers, een paar o ringen maar je moet wel ongeveer weten wat je doet. + de juiste volgorde, spelingen en toleranties kennen/weten te vinden is ook niet overbodig.

 

  • Like 2
Link naar reactie

Gewoon kopen, als je het makkelijk mee kunt nemen. Er zijn genoeg mensen die dat blokje graag van je overnemen voor hetzelfde bedrag. Nooit weggegooid geld dus. 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...